مامای همراه شما / پرگ

چطور جنین باهوشی داشته باشیم

برای داشتن یک جنین باهوش رعایت کردن  نکات و توصیه های مهم تغذیه در دوران بارداری بسیار حائز اهمیت می باشد ، مادرانی که در انتظار تولد نوزاد جدیدشان هستند باید با شناخت خاصیت هر یک از مواد غذایی یکی از انها را هر روز مصرف نمایند.در همین راستا پیشنهاد میشود زنان باردار برای داشتن جنین باهوش تخم مرغ را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

راز مهم تغذیه ای زنان باردار برای داشتن جنین باهوش 

توصیه متخصصین بر این است که رعایت و مصرف برخی مواد غذایی می تواند در داشتن جنین باهوش بسیار موثر باشد. مصرف مواد حاوی کولین در این راخ بسیار موثرتر می باشد. تخم مرغ حاوی کولین است ، ماده ای مقوی که در گوشت قرمز، ماهی، مرغ و آجیل یافت می شود ، این ماده برای حافظه و توانایی ذهنی نوزاد بسیار با ارزش است . براساس گزارش دیلی میل مادران باردار ۲ برابر بیشتر از افراد معمولی باید مواد غذایی  حاوی کولین را مصرف کنند .

کولین جزئی از ویتامین های گروه B می باشد (Vitamin B4) . کولین برای متابولیسم و سوخت و ساز چربی لازم است و برای سوزاندن چربی در بدن مصرف می شود.مصرف این ماده غذایی بسیار مهم می باشد. اگر مقدار کولین در بدن شما خیلی کم باشد، چربی اضافی در کبد جمع می شود. منابع کولین عبارت است از:دل و جگر گاو، زرده تخم مرغ، گل کلم، خیار و بادام زمینی.

در توصیه ها متخصصین مصرف ۴۸۰ میلی گرم از این مواد مغذی در روز برای مادران لازم است، مطالعات نشان می دهد تقریبا دو برابر این مقدار برای نتایج مطلوبتر مورد نیاز است؛ به طور متوسط یک زرده تخم مرغ حاوی ۱۱۵ میلی گرم کولین است.

همچنین متخصصان تغذیه تخم مرغ را برای زنان باردار توصیه می کنند، اما هشدار می دهند که نباید از تخم مرغ خام و نیمه پخته برای این گروه استفاده شود زیرا خطر ابتلا به سالمونلا را ایجاد می کند.

ضرورت مصرف تخم مرغ برای داشتن جنینی باهوش

 تاثیر تخم مرغ در تغذیه زن بادار برای داشتن جنین باهوش جزو پیشنهادان اصلی پزشکان می باشد. اما در نظر داشته باشید که قبل از خوردن تخم مرغ حتما باید با پزشک خود مشورت نمائید زیرا ممکن است مصرف تخم مرغ در دوران بارداری برای شما مضر باشد.

محققان دانشگاه کورنل ۲۶ زن باردار را در سه ماهه سوم بارداری بررسی کردند ، نیمی از شرکت کنندگان در این مطالعه هر روز ۴۸۰ میلیگرم کولین را دریافت می کردند، در حالی که باقیمانده ۹۳۰ میلی گرم مصرف می کردند. نوزادان شرکت کنندگان برای سرعت پردازش اطلاعات و خاطرات خود در چهار، هفت، ۱۰ و ۱۳ ماهگی ارزیابی شدند ،نتایج نشان داد نوزادانی که مادران آنها در طول مرحله نهایی بارداری خود ۹۳۰ میلی گرم کولین مصرف کرده بودند نسبت به عوامل محیطی واکنش سریعتری دارند همچنین این نوزادان نیز در پردازش اطلاعات سریعتر عمل کردند.

نظرات خودتان را درباره مقالات سایت با ما در میان بگذارید.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top