مامای همراه شما / پرگ

آب با طعم لیموناد در دوران بارداری

خوردن یک جرعه آب لیمو یکی از آن چیزهایی است که اکثر ما همیشه به آن به عنوان یک چیز سالم فکر می کنیم. لیمو در “دوران بارداری” خوشمزه و بی خطر است و مطمئناً آب نیز ضروری است، اما ترکیب این دو که همان آب با طعم لیموناد می باشد چطور ؟

مبارزه با حالت تهوع، کاهش تورم، جلوگیری از یبوست و حفظ آب بدن، همگی دلایلی برای نوشیدن آب با طعم لیموناد در دوران بارداری هستند. مانند سایر میوه ها و سبزیجات تازه، استفاده از لیموترش کاملاً شسته شده برای سالم نگه داشتن آب لیمو برای نوشیدن برای “مادران باردار” کلیدی است.

نوشیدن آب لیمو فواید قطعی دارد، اما چرا به نظر می رسد این نوشیدنی ساده پاسخی برای بسیاری از علائم بارداری باشد ؟ ما دلایل نوشیدن آن را شرح می دهیم و همچنین چندین ایده برای هیجان انگیزتر کردن این نوشیدنی به شما ارائه می دهیم. پس با ما همراه باشید.

آیا آب لیمو یا همان آب با طعم لیموناد در دوران بارداری مفید است؟ مزایای آن چیست ؟

آب لیمو به عنوان یک داروی درمان شناخته می شود که اغلب توسط تأثیرگذاران سلامت به عنوان نوشیدنی صبحگاهی توصیه می شود. کسانی که آن را می نوشند اغلب این کار را انجام می دهند تا روز خود را با هیدراتاسیون شروع کنند، اما بسیاری از زنان در شگفتند که آیا مزایای سلامتی بیشتری به خصوص لیمو در دوران بارداری وجود دارد یا خیر.

برخی شواهد علمی وجود دارد که نوشیدن آن می‌تواند در طول هضم، غذا را صاف کند، اما هر اثری که می‌تواند به سادگی از نوشیدن آب بیشتر باشد، وجود دارد، زیرا آبرسانی خوب به جلوگیری از مشکلات گوارشی مرتبط با بارداری مانند یبوست کمک می‌کند.

به غیر از حفظ هیدراتاسیون خوب و برخی بهبودهای احتمالی هضم، تحقیقات مزایای قطعی دیگری را نشان داده است.

اگر اضافه کردن یک تکه یا فشار لیمو شما را به نوشیدن آب بیشتر تشویق می کند، عالی است!

آیا آب با طعم لیموناد می تواند به درمان تهوع بارداری کمک کند ؟

حالت تهوع یکی از شایع ترین علائم بارداری است. تهوع صبحگاهی آزاردهنده حتی می تواند قبل از مثبت شدن تست بارداری خود را نشان دهد.

اکثر زنان باردار برای جلوگیری از چرخش معده خود هر کاری را انجام می دهند، و لیمو عنصری است که در میان برخی از محبوب ترین درمان های خانگی و خریداری شده در فروشگاه به اشتراک گذاشته می شود. به طور حکایتی، بسیاری از زنان متوجه می شوند که آب نبات لیمو، آب و پوست آن حالت تهوع آنها را در دوران بارداری کاهش می دهد.

چندین مطالعه نشان داده اند که حتی بوییدن روغن لیمو می تواند حالت تهوع صبحگاهی و حالت تهوع مرتبط با بارداری را کاهش دهد.

اگر رایحه درمانی برای شما مناسب نیست، بویی که با نوشیدن یک لیوان آب لیمو می آید ممکن است کمک کننده باشد. به عنوان یک امتیاز اضافی، اگر از نظر جسمی بیمار می شوید، آب نیز به شما در آبرسانی مجدد کمک می کند.

بحث هایی در مورد اینکه آیا اسیدیته لیمو برای متوقف کردن حالت تهوع صبحگاهی مفید است یا اینکه واقعاً می تواند مشکل را بدتر کند وجود دارد. میانگین اسیدیته اسید معده کمی کمتر از آب لیموی تازه (و در این مورد آب لیمو) است. اگر مشکل اسید معده بیش از حد باشد، ممکن است با کاهش اسیدیته کمک کند.

با این حال، اگر اسید معده خیلی کم باعث تهوع شما شود، احتمالاً معده شما را آرام نمی کند. علاوه بر این، حتی در رحم، برخی از نوزادان وقتی مادرانشان غذاهای اسیدی می‌خورند، احساس ناراحتی می‌کنند.

اگر با حالت تهوع بارداری دست و پنجه نرم می کنید، نوشیدن آن ارزش یک بار خوردن را دارد. اگر شما یا فرزندتان قبلاً به غذاها و نوشیدنی‌های اسیدی حساس بوده‌اید، سعی کنید به آرامی جرعه جرعه بنوشید تا ببینید چگونه روی معده شما تأثیر می‌گذارد.

آب-با-طعم-لیموناد-در-دوران-بارداری

آیا آب لیمو برای مبارزه با تورم در دوران بارداری مفید است ؟

برای شروع، دلایل مختلفی وجود دارد که چرا پاها و پاهای شما در دوران بارداری متورم می شوند. اولین مورد این است که مقدار آب و خون در بدن زن در طول بارداری افزایش می‌یابد تا گردش خون بین مادر و نوزاد را پشتیبانی کند. دوم فشار از رحم در حال رشد است.

سدیم اضافی همچنین می تواند باعث شود بدن آب را نگه دارد تا تعادل ارزشمند خود را از این الکترولیت و آب حفظ کند. به همین دلیل، نوشیدن آب لیمو می تواند به کاهش تورم کمک کند. هیدراته ماندن به شستشو و جلوگیری از نگه داشتن سدیم و آب بدن کمک می کند

اما گول نخورید، لیمو در آب لیمو ربطی به این ترفند ندارد. در واقع همه چیز به آب مربوط می شود و مطمئن شوید که در طول روز به طور مداوم آب می نوشید. بنابراین در حالی که نوشیدن آب لیمو می تواند به کاهش تورم کمک کند، به این دلیل است که هیدراته می شوید و نه به دلیل اضافه شدن لیموترش.

آیا نوشیدن آب لیمو در دوران بارداری بی خطر است ؟

بزرگترین سوال بسیاری از زنان در مورد غذاها و نوشیدنی های خود در طول بارداری این است که آیا آنها بی خطر هستند یا خیر!

مانند بسیاری از میوه ها و سبزیجات، در مورد خوردن، نوشیدن و پختن با لیمو در دوران بارداری هیچ چیز نگران کننده ای وجود ندارد. آب لیمو هم فرقی نمی کند. ایمنی مواد غذایی هنوز مورد توجه اصلی است، اما رعایت آن با چند مرحله ساده آسان است.

ابتدا، صرف نظر از نحوه اضافه کردن لیمو به آب، مطمئن شوید که پوست بیرونی آن کاملا شسته شده است. اگر لیمو را برش داده وریا پوست می‌کنید و تکه‌های آن را به نوشیدنی خود اضافه می‌کنید.

حتی اگر آب لیمو را بگیرید و بدون پوست به نوشیدنی خود اضافه کنید، باز هم بهتر است ابتدا قسمت بیرونی آن را بشویید. این کار از هر گونه حرکت باکتری از پوست به داخل و داخل فنجان جلوگیری می کند!

نه تنها اسیدیته لیمو می تواند در حالت تهوع نقش داشته باشد، بلکه اسید موجود در لیمو می تواند بر سلامت دندان شما نیز تاثیر بگذارد. غذاها و نوشیدنی های اسیدی مانند آب لیمو به مرور زمان به مینای بیرونی دندان آسیب می زند. برای جلوگیری از آسیب دندان، سعی کنید گاهی اوقات آب معمولی را تعویض کنید، از طریق نی بنوشید، یا آب ساده را در اطراف دهان خود بچرخانید تا تمیز شود.

آیا آب لیمو گرم در بارداری خوب است ؟

به خصوص در آب و هوای سردتر و در ماه های زمستان، آب لیمو خنک و گوارا کمتر جذاب است. آب لیمو داغ، چای لیمو و سایر نوشیدنی‌های گرم لیمو بدون اینکه شما را تا حد استخوان سرد کند، فواید مشابهی را ارائه می‌دهند.

سعی کنید با گرم کردن یک قابلمه آب با چند تکه لیمو، چای آب لیمو گرم خود را درست کنید. ابتدا لیمو را بشویید. همچنین می توانید دارچین، زنجبیل یا نعناع را برای طعم دیگری به آن اضافه کنید.

سایر مواد با آب لیمو در دوران بارداری

طعم آب لیمو به خوبی با سایر گیاهان، شیرین کننده ها و طعم دهنده ها ترکیب می شود. در زیر چند ترکیب بی خطر برای بارداری آورده شده است که اگر از آب لیموی ساده خود خسته شده اید، باید آنها را امتحان کنید.

  • لیمو و عسل : عسل کمی شیرینی می بخشد و نوشیدن گرم یک چای خوب می دهد. در دوران بارداری حتما عسل پاستوریزه را انتخاب کنید تا خطر ابتلا به بیماری های ناشی از غذا را کاهش دهید.
  • لیمو و زنجبیل : زنجبیل یکی دیگر از مواد غذایی ضد تهوع است که اگر احساس بیماری می کنید، این ترکیب عالی است.
  • لیمو و خیار : آب لیمو خیار با طراوت و سبک، همان چیزی است که رویاهای ساختگی از آن ساخته شده است. مانند لیمو، خیار خود را حتما قبل از برش بشویید.

آب-با-طعم-لیموناد

آیا سم زدایی آب لیمو در دوران بارداری بی خطر است ؟

نوشیدنی های سم زدایی آب لیمو در بازار محبوب هستند. بسیاری از این نوشیدنی ها حاوی ترکیبات گیاهی یا ملین هستند که هیچ کدام در دوران بارداری بی خطر نیستند.

نوشیدن فقط آب لیمو به عنوان یک “سم زدایی” احتمالاً شما را گرسنه می کند و تغذیه کافی برای حمایت از کودک در حال رشد را فراهم نمی کند. سم زدایی نیز غیرضروری است زیرا بدن شما سیستم سم زدایی داخلی خود را دارد یعنی کبد و کلیه ها.

اگر در دوران بارداری هوس آب لیمو داشته باشم چه ؟

مرکبات یکی از غذاهای مورد علاقه در دوران بارداری هستند و لیمو نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای کسانی که هوس آب لیمو دارند، ترکیبی از ترشی و شیرینی لیمو ممکن است همان چیزی باشد که بدن شما به دنبال آن بود.

در حال حاضر، هیچ مدرک مشخصی وجود ندارد که دقیقاً توضیح دهد که چرا زنان در دوران بارداری هوس طعم‌ها یا غذاها می‌کنند، اما ما می‌دانیم که این هوس طبیعی، مورد انتظار است و لذت بردن از بیشتر آنها کاملاً بی‌خطر است.

اگر متوجه شدید که هوس آب لیمو دارید، ادامه دهید و میل کنید! فقط مطمئن شوید که ایمنی مواد غذایی و دستورالعمل هایی را که در بالا مورد بحث قرار دادیم دنبال می کنید.

در این شکی نیست، آب لیمو نه تنها برای نوشیدن در دوران بارداری بی خطر است، بلکه ممکن است به کاهش حالت تهوع، تورم و احساس یبوست کمک کند. امیدواریم این مقاله به شما در مورد ایمنی آب لیمو اطمینان داده باشد.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای راجع به استفاده از آب با طعم لیموناد در بارداری داشته اید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برچسب ها: , ,

Back to top