مامای همراه شما / پرگ

اجسام سنگین بلند نکنید

اجسام سنگین بلند نکنید

بلند کردن اجسام سنگین در «بارداری» اکیدا توصیه نمی شود و «خانم های باردار» در این دوران باید به قدر کافی به خود استراحت دهند. همچنین در این دوره باید از ایستادنهای طولانی مدت اجتناب نمود. در ادامه بیشتر درباره ی این موارد گفته ایم.

از ایستادنهای طولانی مدت خودداری شود

به احساسی که شما در حین ایستادن دارید بستگی دارد. چنانچه خانمهای باردار احساس می کنند که ایستادن به آنها فشار وارد می کند تلاش کنند تا کارهای خود را به شکل نشسته اجام دهند. انجام کارهایی مثل اتو کشیدن. به خانمهای باردار توصیه می شود تا بلندی میز اتو را به گونه ای تنظیم کرده که بتوانند به شکل نشسته اتو بکشند. در حین آشپزی و زمانی که می خواهید مواد غذایی و میوه ها را خورد کنید سعی کنید پشت میز نهارخوری نشسته و این کار را انجام دهید.

کارهایی که با بلند کردن اجسام در ارتباط است

جابجا کردن وسایل سنگین و حتی کشیدن آنها باعث ایجاد کشش در عضلات خانم باردار شده و احتمال بروز درد در شکم، کمر و پشت را افزایش می دهد. برای جابجایی وسایل از دیگران کمک بگیرید.

همیشه چمباتمه و قوز کردن از خم شدن به طور کامل و برداشتن اجسام بهتر است. این کار از پشت و کمر شما را در طول دوره بارداری محافظت می کند.

حرکت دادن وسایل منزل در ۳ ماه اول بارداری بلامانع است اما از حرکت دادن وسایل سنگین پس از این دوران خودداری کنید. در ۳ ماه دوم و سوم از بارداری، کشیدگی عضلات و درد پشت به علت حمل جنین بوجود می آید بنابراین جابجا کردن وسایل سنگین باعث افزایش کشیدگی عضلات و وارد آمدن صدمه به پشت شما می شود.

به خانمهای باردار توصیه می شود زمانی که برای خرید به فروشگاه می روند از سبدهای چرخدار به جای سبد های دستی استفاده کنند. برای حمل کردن سبد رختهای کثیف از سبد کوچکتری استفاده کنند تا آنها مجبور نباشند یکباره سبد را از زمین بلند کنند. در بعضی از موارد پزشک متخصص، بلند کردن اشیا سنگین را برای خانمهای باردارجایز نمی داند. پس بهتر است قبل از انجام دادن هر کاری با پزشک خود مشورت کنید. بلند کردن اجسام سنگین و حرکت دادن آنها احتمال دارد تا منجر به زایمانهای زودرس، فشار خون بالا و شرایط بد دیگر شود.

Back to top