مامای همراه شما / پرگ

استفاده از کمپوت خانگی در بارداری

بارداری” یک دوره عجبیب در زندگی شماست که بسیار لذت بخش است اما همچنان تنش بسیار زیادی برای دانستن اینکه آیا بارداری به خوبی پیش می رود یا خیر بوجود می آید.

پزشکان توصیه های زیادی در مورد تغذیه در دوران بارداری به شما می کنند، اما با همه این توصیه ها ما واقعاً نمی دانیم در مورد غذا و خوراکی ها چه کاری باید انجام دهیم.

سوالات مختلفی در مورد استفاده از کمپوت خانگی در بارداری وجود دارد، مانند اینکه آیا می توانیم در دوران بارداری کمپوت بخوریم ؟ ابتدا خواهیم دید که آیا می توانید در دوران بارداری کمپوت بخورید یا خیر، سپس پیشنهادات مربوط به محصولات شیرین و کنترل وزن خود در دوران بارداری و در نهایت طرز تهیه کمپوت به در بارداری را بررسی می کنیم. پس با ما در ادامهٔ این مطلب همراه باشید.

آیا می توانیم در دوران بارداری کمپوت بخوریم ؟

در دوران بارداری به طور مرتب هوس خوردن شیرینی جات داریم. با این حال، نمی دانیم که آیا می توانیم این غذاها را بدون هیچ خطری مصرف کنیم یا خیر. آیا می توانیم در دوران بارداری کمپوت بخوریم ؟ بله، می توانید کمپوت را بدوت هیچ نگرانی بخورید. با این حال، توصیه های مختلفی در هنگام مصرف این محصولات شیرین وجود دارد.

توصیه هایی که می توانیم به شما برای خوردن کمپوت در دوران بارداری بدون هیچ خطری داشته باشیم چیست ؟

در دوران بارداری توجه به موارد زیادی در رژیم غذایی ضروری است. در این مطلب در مورد غذاهای شیرین توضیح می دهیم که در زندگی روزمره ما مصرف می شوند. با این حال، آیا آنها برای سلامتی ما و در دوران بارداری توصیه می شوند ؟

محصولات خانگی مانند کمپوت و مربا در خطر نیستند. فقط مهم است که پس از باز کردن در یخچال از نگهداری خوب اطمینان حاصل شود.

مشکل اصلی شکر است. مصرف زیاد کمپوت در دوران بارداری باعث افزایش سطح قند خون می شود. قند زیاد برای جنین مضر است. دیابت بارداری آسیب شناسی مرتبط با قند زیاد یا افزایش وزن بیش از حد در دوران بارداری در زنانی است که قبلاً دیابت نداشته اند.

شما مجاز به خوردن کمپوت در دوران بارداری هستید، اما این موضوع باید کم باشد و فقط برای از بین بردن هوس شیرینی جات مصرف شود!

تهیه کمپوت خانگی در بارداری

در دوران بارداری کمپوت خانگی بخورید

در دوران بارداری کمپوت خانگی بخورید اما مواظب وزن خود باشید. پزشک یا پزشک مامایی می تواند در جلسات مشاوره به شما کنترل وزنتان کمک کننده باشد. همچنین ورزش را برای محدود کردن افزایش وزن در نظر بگیرید.

مصرف غذاها یا شیرینی هایی که بسیار شیرین هستند را به دو بار در هفته محدود کنید. اگر بین وعده های غذایی خیلی گرسنه هستید به جای آن ماست یا میوه بخورید.

در دوران بارداری می توانید کمپوت خانگی بخورید اما در حد اعتدال. شیرینی ها و غذاهای شیرین مشکل دیابت بارداری را افزایش می دهند.

طرز تهیه کمپوت در بارداری

کمپوت معمولاً میوه ای است که پخته می شود و به همراه شکر تهیه می شود. کمپوت ها یک راه حال عالی برای استفاده از میوه و داشتن یک رویه خوشمزه در دوران بارداری هستند. کمپوت یک راه عالی برای افزودن فیبر و مواد مغذی اضافی به یک وعده، مخصوصاً وعده غدایی صبح می باشد.

در حالی که اکثر مردم از میوه های تازه برای تهیه کمپوت استفاده می کنند، می توان آن را با استفاده از هر میوه خشکی که ممکن است داشته باشید نیز تهیه کرد. هر میوهٔ خشکی و ترکیبی از انجیر خشک، زردآلو، گیلاس، کشمش، آلو، خرما، به، گلابی و زغال اخته موثر خواهد بود.

به جای شکر، از عسل طبیعی استفاده کنید و ما به شما این توصیه را داریم. میزان شیرینی کمپوت را می توان با افزودن بیشتر یا کمتر عسل به راحتی تنظیم کرد. 

ادویه های موجود در کمپوت را می توان برای انعکاس فصول نیز تنظیم کرد : از ادویه های گرم تر مانند دارچین و میخک برای ماه های سردتر و یا از ادویه های سبک تر مانند پوست پرتقال برای طعم های خنک تر استفاده کنید. همچنین از ترکیب همه ادویه ها می توانید طعمی منحصر به فرد را ایجاد کنید.

فکر می کنید میوه خشکی که در دست دارید خیلی خشک است ؟ به سادگی میوه را به مدت یک ساعت در آب گرم خیس کنید سپس مایع آن را دور بریزید. این دستور را می توان به جای دم کردن روی اجاق، در قابلمه ای با درجه حرارت ملایم و در حدود ۴ ساعت می توان درست کرد.

طرز تهیه کمپوت به در بارداری

کمپوت به یکی از مقوی ترین کمپوت ها در دوران بارداری می باشد که طرز تهیه کمپوت به در بارداری به صورت زیر می باشد :

طرز تهیه کمپوت به در بارداری

مواد مورد نیاز :

    • به ( ۴ عدد )
    • آب ( ۴ لیوان )
    • عسل ( بسته به مقدار شیرینی که در نظر دارید که می تواند یک قاشق غذا خوری باشد )
    • هل ( یک عدد )
    • زعفران ( به مقدار لازم )

مراحل تهیه کمپوت به در بارداری

مرحله اول :

اولین کاری که باید انجام دهید این است که میوه ها را با دقت زیاد بشویید تا هیچ گونه لکه و کثیفی بر روی آن باقی نماند. سپس میوه ها را خشک کنید و آن ها را به هر نحوی که می خواهید خرد کنید. البته که دقت کنید باید همهٔ هسته های آن را کاملاً جدا کنید.

مرحله دوم :

شما در این مرحله باید به را در درون قابلمه بریزید و آب را به آن اضافه کنید. سپس قابلمه را بر روی گاز قرار دهید و بعد از اینکه آب جوش آمد، عسل، زعفران و هل را به آن اضافه کنید و آن را بهم بزنید.

مرحله سوم :

در این مرحله از نحوه تهیه کمپوت به، باید شعله گاز را کم کنید و زمان بدهید تا به در آب پخته شود و عسل نیز در آب حل شده باشد. زمانی که به کاملاً پخته شد، زیر شعله گاز را خاموش کنید و اجازه دهید تا خنک شود. بعد از خنک شدن، کمپوت به را در درون ظرف شیشه ای درب دار کاملاً تمیز و خشک قرار دهید و آن را درون یخچال بگذارید.

زمانی که کمپوت درون یخچال خنک شد، می توانید از آن استفاده کنید.

کمپوت های صنعتی چگونه هستند ؟

سوال اینجاست که آیا می توان گاهی وقت ها از کمپوت های شرکتی به جای کمپوت خانگی استفاده کرد ؟ آیا این کمپوت ها برای سلامتی مفیدند ؟ آیا کمپوت های صنعتی ویتامین های خود را از دست می دهند ؟

حتماً می دانید که ویتامین C در اثر حرارت از بین می رود. اما باید بدانید که تولید کنندگان این محصولات غذایی برای جبران ویتامین C از دست رفته، اسید اسکوربیک به کمپوت ها اضافه می کنند. برای همین هم کمپوت های صنعتی معمولاً به اندازه میوه های تازه ویتامین C دارند ولی به شما توصیه می کنیم که تا حد امکان، از کمپوت خانگی استفاده کنید.

در پایان بد نیست اشاره ای داشته باشیم که پیش سازهای ویتامین A در کمپوت نیز وجود دارند. در بین این پیش سازها می توان به کاروتنوئیدها اشاره کرد. این ترکیبات در میوه های نارنجی مانند : به و یا قرمز مانند : زردآلو، گریپ فروت، هلو و غیره وجود دارد.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، با روش های دیگر طرز تهیه کمپوت خانگی و استفاده از کمپوت خانگی در بارداری تجربه ای دارید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برچسب ها: , ,

Back to top