مامای همراه شما / پرگ

اشیاء را اینگونه بلند کنید

اشیاء را اینگونه بلند کنید

شاید توصیه های زیادی در رابطه با بلند کردن اجسام در «دوران بارداری» شنیده باشید اما باز هم تاکید بر این موضوع خالی از لطف نیست. در این مقاله نکاتی را پیرامون این موضوع توضیح داده ایم که «مادران باردار» می توانند از آن استفاده نمایند.

همه پزشکان متخصص زنان و زایمان به زنان حامله توصیه می­کنند تا در صورت امکان از حرکت دادن مبلمان منزل خود خودداری کنند. اگر هم مجبور به انجام این کار هستند، سعی کنند تا از شریک زندگی خود و یا دیگر اعضای خانواده و یا دوستان کمک بخواهند. همچنین، یادتان باشد که در هر شهری افراد حرفه­ای وجود دارند که در انجام چنین کارهایی به شما یاری خواهند رساند. علاوه بر این موارد، اگر در شرایطی هستید که نمی­توانید از انجام کارهای سنگین خانه اجتناب کنید، سعی کنید تا از نکات ذکر شده در مقاله کمک گرفته و ذهن خود را آرام نگه دارید. اگر در حال حرکت دادن مبلمان خانه دچار خستگی و یا ناراحتی شدید، هم بلافاصله به دکتر معالج خود مراجعه نموده و در مورد وضعیت بدنتان با او صحبت کنید.

هنگامی که زنی حامله می­شود، بدن او خود به خود دچار عوارض و مشکلات خاصی در حفظ تعادل خواهد شد. در واقع، مرکز ثقل بدن زنان باردار دچار تغییرات گرانشی شده و بلند کردن اشیائ سنگین را برای این افراد امری خطرناک می­سازد، چون می­تواند به مادر باردار و جنین داخل رحم او صدمه برساند. فراموش نکنید که انجام کارهای سنگین و بلند کردن مبلمان خانه تعادل بدن مادران باردار را به هم زده و شانس این افراد در سقوط کردن به شدت افزایش می­دهد. بنابراین، زنان در طی دوران حاملگی خود نیاز دارند تا فوق العاده محتاط باشند! همچنین، یادتان باشد که چمباتمه زدن و خم شدن به جلو برای برداشتن اجسام سنگین هم ایده مناسبی است، زیرا هنگامی که زنی با قرار گرفتن در چنین شرایطی چیزی را از روی زمین برمی­دارد، فشار کمی به پشت بدن او وارد خواهد شد.

فراموش نکنید که فشارحاصله از بلند کردن اجسام در حالت ایده آل باید بر روی پاهای فرد بیافتد. بنابراین، سعی کنید تا در هنگام بلند کردن اجسام از روی زمین به برخی جاها تکیه نموده و با چمباتمه زدن به پایین بدن خم نشوید، تا بتوانید به راحتی و بدون بروز عوارض جسم مورد نیاز را بلند نمایید. در نظر داشته باشید که این کار شما را در برابر سقوط کردن هم محافظت خواهد نمود.

Back to top