مامای همراه شما / پرگ

اهمیت دردهای دوران بارداری

اهمیت دردهای دوران بارداری

درد های «دوران بارداری» اغلب برای «مادران باردار» نگران کننده و ترسناک به نظر می رسند. این دردها ممکن است از عوامل مختلفی ایجاد شده باشد. با آگاهی از این درد ها شاید نگرانی آن ها کمتر شود. در این مقاله برخی از دردهای طبیعی «دوران بارداری» را توضیح داده ایم.

در اولین بارداری همه ی دردها می تواند گیج کننده ،اضطراب آور و اغلب بسیار ترسناک باشند. بعضی از دردها طبیعی است اما برخی دیگر باید با پزشک معالج درمیان گذاشته شود. حالا یک سوال پیش می آید، تفاوت این درد ها را چگونه متوجه شویم؟

به گزارش IVFrc و به نقل از SELF، بارداری بدن شما را به شکل گسترده ای تغییر می دهد. هجوم ناگهانی هورمون های جدید به بدن در دوران بارداری، این دوران را تبدیل به یک دوران دردناک می کنند.

درد های طبیعی درد هایی هستند که نامطبوع و اذیت کننده هستند اما خطری شما و کودک داخل شکمتان را تهدید نمی کند و جای نگرانی ندارد.

موضوعی که در رابطه با درد های دوران بارداری اهمیت دارد، تشخیص این است که کدام یک از آن ها طبیعی و کدام یک غیر طبیعی هستند و باید به پزشک گزارش داده شوند؟

دردهای طبیعی دوران بارداری

گاز معده یا یبوست

به گفته آنجلا جونز(Angela Jones) متخصص مامایی در نیوجرسی، گاز معده و یبوست از شایع ترین مشکلات دوران بارداری می باشند. در دوران بارداری هورمون پروژسترون باعث فشار به عضلات مری و روده شده و منجر به شل شدن آن ها می شود.

جونز می گوید: تجمع گاز می تواند آنقدر دردناک باشد که بیماران آن را با بیماری دیگری به اشتباه بگیرند و به اتاق اورژانس کشیده شوند. بهترین راه جلوگیری از تجمع گاز در معده، اجتناب از خوردن وعده های غذایی کوچک و مکرر با فیبر زیاد و همچنین نوشیدن آب به مقدار زیاد در طول روز می باشد.

به طور طبیعی وظیفه روده ها بیرون راندن مواد زائد و خارج کردن آن ها از بدن می باشد. اما در این دوران این روند کند می شود، برای خارج کردن مواد از بدن با مشکل رو به رو می شود.

اگر از درد گاز معده و یبوست رنج می برید نرم کننده مدفوع می تواند گزینه ای خوبی برای شما باشد.

Back to top