مامای همراه شما / پرگ

برخی فواید انگور در بارداری

برخی فواید انگور در بارداری

همواره در مقالات مختلف، «مادران باردار» را به مصرف میوه توصیه کرده ایم. هم چنین گفتیم که شناخت خواص میوه ها نیز بسیار مفید است. در ادامه ی این بحث، در این مقاله برخی فواید انگور را برایتان شرح داده ایم و به معرفی بیشتر این میوه ی پرطرفدار پرداخته ایم.

انگور یکی از میوه های پرطرفدار و مفید در دوران بارداری است. در این مقاله به خواص مصرف انگور در دوران بارداری می پردازیم.

شاید شنیده اید که خوردن انگور در بارداری باعث روشن تر شدن و رنگی شدن چشم جنین میشود. انگور یکی از میوه های پرطرفدار و مفید در دوران بارداری است. در این مقاله به خواص مصرف انگور در دوران بارداری می پردازیم:

مواد مغذی موجود در انگور:

انگور حاوی ۶۵ تا ۸۵ درصد آب، ۱۰ تا ۳۵ درصد قند ( گلوکز و فروکتوز)، کوئرستین، گالیک اسید، تانین … و منگنز، کلسیم، منیزیم، آهن و ویتامین های B1 , B2, B6, B12, A, C  و فولیک اسید است. پوست انگور دارای ترکیبات آنتی اکسیدانی است و هسته انگور حاوی لستین و سایر ترکیبات مفید دیگر است.

اهمیت خوردن انگور در باداری:

خوردن انگور در بارداری به کودک کمک میکند که کمتر در معرض معلولیت های های لوله عصبی قرار بگیرد زیرا انگور حاوی مقادیر زیادی اسید فولیک است که این ماده ، بصورت مکمل هم به مادر داده میشود تا از نقص لوله عصبی در جنین در ماه های اول جلوگیری شود.

همچنین کودک در آینده سیستم عصبی قویتری خواهد داشت زیرا انگور حاوی مقادیر زیاد کالی و سدیم است.

همچنین مادر با مصرف انگور قبل و در حین بارداری وضعیت ژن جنین خود را بهبود می بخشد زیرا انگور فسفر دارد که فسفر از اجزای اسید نوکلئیک است که این اسید مسول  تکامل ژنتیک جنین است.

اگر مادر باردار در دوران بارداری انگور بخورد ممکن است رنگ چشم کودک او روشن تر شود زیرا انگور حاوی مقادیر زیاد ویتامین A و فلاوونوئیدی است که این ترکیبات اثر مستقیم در تکامل رنگ چشم جنین دارد.

اگر مادر باردار در دوران بارداری انگور بخورد، کودک او مواد مغذی بیشتری را دریافت خواهد کرد، زیرا انگور حاوی مقادیر زیاد ویتامین B است که این ویتامین متابولیسم و سوخت و ساز مادر را تنظیم میکند و این کار کمک میکند تا جنین ریز مغذی بیشتری را دریافت کند.

اما مادر باردار حتما توجه داشته باشد:

هشدار اول :

انگور را همراه با غذاهایی مانند ماهی، شیر، خیار، آب معدنی و غذای پرچرب مصرف نکنید زیرا احساس ناخوشایندی خواهید داشت.

هشدار دوم:

وقتی شما در دوران بارداری انگور میخورید، مطمعن باشید کاملا شسته شده باشد و ازمصرف انگور هایی که اسپری آفت کش و مواد شیمیایی استفاده شده بپرهیزید.

هشدار سوم:

برخی مادران در دوران بارداری آلرژیک هستند و ممکن است با خوردن انگور علائمی مانند سرفه، در گلو، خشکی گلو، حالت تهوع و استفراغ، دل درد و سر درد . … داشته باشند.

هشدار چهارم:

مادران باردار  که دارای اضافه وزن، زخم معده، التهاب روده، اسهال و  دیابت بارداری هستند، بهتر است انگور و یا آب انگور را نخورند. اگر مادر بارداری دارای پوسیدگی دندان است ، بهتر است انگور نخورد و اگر خورد حتما بلافاصله دندانهای خود را مسواک بزند.

برچسب ها: , ,

Back to top