مامای همراه شما / پرگ

بررسی و توضیح علائم بارداری

علائم بارداری می تواند در چند هفته اولی که تخمک ها بارور شده اند بروز دهند که اگر آنها را بشناسید می توانید از این طریق متوجه شوید که باردار هستید و برای تست بارداری اقدام کنید. ما در این مقاله سعی داریم که علائم بارداری بررسی کنیم.

بررسی علائم بارداری

تاخیردرپریود

 از اولین علائمی که در دوران بارداری رخ می دهد تاخیر در عادت ماهانه می باشد. اگر به مدت یک هفته می باشد که عادت ماهانه شما تاخیر افتاده است بهتر می باشدکه یک عدد بیبی چک تهیه کند، یا می توانید برای اطمینان خاطر خود برای انجام یک تست بارداری به پزشک خود مراجعه کنید.

حساس شدن بافت سینه و ورم پستان

  یکی از علائم بارداری که می توانید جزو مهمترین آن ها باشد حساسیت بافت سینه و ورم پستان ها می باشد. تغییرات پستان ها اعم از بزرگ شدن یا ورم پستان ها، تغییر کردن رنگ پستان ها، دیده شدن رگ های پستان ها، ترشحاتی از پستان خارج می شود و ایجاد برجستگی هایی در هاله نوک پستان می باشد.

به وجود آمدن حالت تهوع در دوران بارداری

 یکی دیگر از علائم بارداری به وجود آمدن حالت تهوع در دوران بارداری می باشد که البته این حالت تهوع گاهی همراه با استفراغ می باشد و گاهی بدون استفراغ می باشد. البته این نکته را باید بدانید که این حالت در بدن همه مادران وجود ندارد و در بدن برخی از مادران شدید است و در بدن برخی دیگر از مادران شدت ندارد.

افزایش یا تکرر در ادرار

 یکی دیگر از علائم بارداری که بسیار مشخص می باشد و در میان مادران شناخته شده می باشد، افزایش و تکرر در ادرار می باشد که البته این نشانه از هفته ششم شروع می شود.

حس خستگی

 دارا بودن حس خستگی یکی دیگر از علائم بارداری می باشد که این نشانه در سه ماه اول بارداری بسیار زیاد می باشد و حتی امکان دارد که در ماه های آخر دوران بارداری نیز دوباره به وجود بیاید.

تغییر درخلق و خو

 یکی دیگر از علائم بارداری ایجاد تغییرات در خلق و خو می باشد که این نشانه می تواند خفیف یا شدید باشد.

برچسب ها: ,

Back to top