مامای همراه شما / پرگ

برگه زردآلو برای رفع یبوست

برگه زردآلو می تواند برای رفع یبوست بسیار مفید باشد. همچنین زردآلو دارای فواید بسیار دیگری نیز می باشد که ما در این مقاله تنها بخشی از آن ها را برای آگاهی «مادران باردار» قرار داده ایم. نکاتی نیز در مصرف زردآلو وجود دارد که در ادامه به آن پرداخته ایم.

در برگه زردآلو مقادیری ویتامین D وجود دارد که در رشد استخوان و دندان ها بسیار موثر است.مصرف برگه زردآلو سبب هضم غذا میشود و از یبوست جلوگیری میکند.بدین منظور، ابتدا آن را با آب بشویید . سپس آن را در آب خیس کنید و بگذارید یک شب بماند. سپس یک دانه لیموترش در آن بیندازید و صبح ناشتا ، برگه خیس خورده را همراه با آب آن میل کنید که برای رفع یبوست بسیار مفید است.

زردآلو حاوی آنتی اکسیدان بالایی است. بیشترین میزان آنتی اکسیدان آن متعلق به فلاونوئید پلی فنولیک مانند لوتئین، زآگزانتین و بتاکریپتو گزانتین ها می باشد؛ مجموعه ی این ها موجب حفاظت بیشتر سلول ها در برابر رادیکال های آزاد اکسیژن که دلیل پیری، سرطان ها و بیماری های مختلف می باشند، می شود. برای خرد کردن سنگ مثانه ۵ گرم از روغن مغز تلخ زردآلو با احتیاط مصرف شود. سپس هر ۴ ساعت یک لیوان عرق خارشتری. شکوفه های خشک شده زردآلو خونریزی داخلی و بیرونی را بند می آورد. زردآلو ضد سرطان است (مخصوصاً سرطان ریه و لوزالمعده).

وجود فلوئور در زردآلو از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند. زردآلو، باعث رفع تشنگی و عطش می شود. هیچگاه بعد از غذا زردآلو نخورید.و بعد از خوردن زردآلو حمام سرد ننمایید. برای درمان اسهال ۱۰ گرم برگ خشک آن را با آب سرد میل نمایید برای از بین بردن کرم معده ۵ گرم از روغن مغز تلخ زردآلو با احتیاط مصرف شود.

 

برچسب ها: , ,

Back to top