مامای همراه شما / پرگ

تاثیر مهم شناختن مزاج در جلوگیری از بیماری

تاثیر مهم شناختن مزاج در جلوگیری از بیماری

شناختن مزاج بدن در «دوران بارداری» نکته ی بسیار مهمی است که نباید از آن غافل شد. در این مقاله تاثیر مهم طبع و مزاج را در جلوگیری از بیماری ها بیشتر توضیح خواهیم داد تا با شناخت مزاج خود، بیماری را از خود دور کنید.

شناخت مزاج انسان یعنی شناخت همه رفتارهای انسان پس تشخیص مزاج بسیار مهم است و کمک میکند تا انسان ویژگیهای بدنش را بشناسد و دچار بیماری نشود و سیستم دفاعی بدنش را بهتر و بیشتر میشناسد چون هریک از این عناصر دارای ویژگیها و مشخصاتی هستند که باید بر مبنای آن اصول پیروی کنند امروز با آقای جلیل بابایی در این مورد صحبت میکنیم که بحث ایشان درباره مزاج شناسی است  در اد امه مطلب با ما هم راه باشید تا یاد بگیرید هرگز بیمار نشوید.

جلیل بابایی در کارگاه تغذیه و طب قرآنی در ادامه مبحث طبع و مزاج‌شناسی با بیان این که مزاج سرشتی یک فرد را از روی ۱۰ مورد می‌توان تشخیص داد، افزود: این ۱۰ مورد شامل لمس، گوشت و چربی، رنگ پوست، مو، هیئت و شکل اعضا، سرعت انفعال اعضا،خواب و بیداری، همه رفتارهای بدن، کیفیت دفع فضولات و انفعالات نفسانی است.

وی گفت: در طب سنتی انسان‌ها از نظر طبع به سه گروه گرم، ‌سرد و معتدل تقسیم می‌شوند.

استاد و محقق طب قرآنی اضافه کرد: ممکن است به دلایل مختلف، افراد دچار سوء مزاج یا غلبه شوند، لذا برای تشخیص مزاج یک فرد باید حالات و علائم تشخیص مزاج را در سنین پائین‌تر مورد بررسی قرار داد و از بهترین راه‌های آن پرسش از والدین درباره خصوصیات دوران کودکی است.

بابایی افزود: افراد با طبع گرم بدنی گرم دارند و با خوردن غذای گرم دچار خارش بدن،‌ شوره سر و عطش می‌شوند و زود عصبی شده و زود هم آرام می‌شوند، از نشاط بالایی برخوردارند و دمای بدنشان بالاست.

وی ادامه داد: افراد با طبع سرد پرخواب هستند و غذایشان دیر هضم می‌شود، میل به لبنیات خصوصاً ماست دارند، معمولاً اهل خوش‌گذرانی هستند و دیر عصبانی می‌شوند، و اکثر مردم دنیا از طبع سردی برخوردارند.

بابایی ادامه داد: آن‌چه در انسان قابل تغییر است ارکان اربعه یا چهار مزاج است که باید همیشه این اخلاط را در تعادل نگه داریم، زیرا چهار مزاج ضد هم هستند و با هم در مبارزه و اگر این تعادل بهم بخورد بیمار می‌شویم.

استاد طب قرآنی بیان کرد: افراد با طبع معتدل هم بین گرم و سرد هستند، به غذا حساسیت نشان نمی‌دهند و همه غذاها با طبع این افراد سازگاری دارد و نسبت به بقیه کمتر مریض می‌شوند و ممکن است در دراز مدت دچار بیماری سخت شوند زیرا در مدت طولانی سموم در بدن آنها رسوب کرده و مریض می‌شوند و باید سالی یک‌بار آزمایش شوند.

وی اظهار داشت:‌ اگر کسی یک شب ماهی‌، برنج،‌ ماست،‌ ترشی و سیب‌زمینی را با هم خورد و فردا صبح به راحتی از خواب بیدار شد طبع او گرم است ولی اگر با کسالت و سستی بیدار شد طبع سرد و اگر غذا تأثیری نداشت طبع معتدل دارد.

 

برچسب ها: , ,

Back to top