مامای همراه شما / پرگ

تخم مرغ در دوران بارداری

درباره‌ی اهمیت تغذیه مناسب در “دوران بارداری” قبلاً صحبت کرده ایم. شاید خیلی از “مادران باردار” ارزش تغذیه ای خوراکی های مختلف را ندانند و رژیم غذایی آنها سلیقه ای باشد. ما در این مقاله مصرف تخم مرغ در دوران بارداری را مورد بررسی قرار داده ایم.

تخم مرغ ها چه به صورت آب پز، چه درهم، سرخ شده یا به صورت آفتابی خورده شوند، یک غذای اصلی صبحانه است. اما اگرچه تخم مرغ در بیشتر مواقع یک افزودنی سالم به بشقاب صبحگاهی شماست، ممکن است این سوال را داشته باشید که آیا خوردن آنها در دوران بارداری بی خطر است یا خیر.

آیا خوردن تخم مرغ در دوران بارداری بی خطر است ؟

زمانی که انتظار دارید، پزشک شما احتمالاً فهرستی از غذاهایی را که در دوران بارداری باید از آنها اجتناب کنید، تهیه خواهد کرد. این لیست ممکن است شامل غذاهای غیر پاستوریزه و همچنین برخی از اقلام خام یا نیم پز باشد.

هم پاستوریزه کردن و هم پختن به از بین بردن کامل باکتری های بالقوه مضر موجود در غذا مانند لیستریا کمک می کند. به طور معمول، بدن ما در کنترل این باکتری ها بدون هیچ گونه عوارض بدی بسیار خوب عمل می کند. اما مادران باردار سیستم ایمنی ضعیف تری دارند. به این معنی که مصرف غذاهای پاستوریزه نشده یا نیم پز ممکن است به شما یا کودکتان آسیب برساند.

بنابراین پاسخ کوتاه این است که بله، خوردن تخم مرغ در دوران بارداری بی خطر است تا زمانی که پاستوریزه و پخته شده باشد.

طرز تهیه صحیح تخم مرغ در دوران بارداری

احتمالاً می‌دانید که تخم‌مرغ خطر ابتلا به بیماری‌های ناشی از غذا مانند سالمونلا را دارد که می‌تواند برای شما و کودکتان خطرناک باشد. و شاید به شما گفته شده باشد که نباید سس مایونز بخورید زیرا حاوی تخم مرغ است.

در این اظهارات مقداری حقیقت وجود دارد، اما آنها داستان کامل را بیان نمی کنند.

تخم مرغ یک غذای بسیار متنوع است. در مورد آماده سازی، برخی از روش های پخت شامل پختن کامل تخم مرغ است. با این حال، روش‌های دیگر فقط شامل پختن جزئی تخم‌مرغ است که در این صورت بخشی از تخم‌مرغ خام باقی می‌ماند. اگر انتظار دارید، باید از تخم مرغ خام خودداری کنید.

از تخم مرغ هایی که با زرده آبدار تهیه شده اند خودداری کنید. همچنین باید از غذاهایی که حاوی تخم مرغ نیم پز هستند خودداری کنید.

اما نگران نباشید، این اقلام معمولاً در صورت خرید در فروشگاه خوب هستند. همیشه برچسب را بررسی کنید، اما اقلامی که از فروشگاه خریداری می شوند معمولاً حاوی تخم مرغ پاستوریزه هستند و خوب هستند.

اگر از تخم مرغ نپخته مسمومیت غذایی دریافت کنید، این بیماری می تواند در دوران بارداری به کودک شما منتقل شود و منجر به عفونت مایع آمنیوتیک شود. همیشه بهتر است جانب احتیاط را رعایت کنید.

تخم-مرغ-در-بارداری

نحوه انتخاب و طبخ تخم مرغ در دوران بارداری

شما می توانید با پختن کامل تخم مرغ قبل از خوردن از خود و کودکتان محافظت کنید.

علائم تخم مرغ کاملاً پخته شده عبارتند از : زرده سفت و سفیده تخم مرغ سفت و بدون آبریزش. هنگام هم زدن تخم مرغ ها دقت کنید. قبل از مصرف صبر کنید تا تخم مرغ ها دیگر لزج یا مرطوب نباشند.

همچنین قبل از خوردن تخم مرغ آب پز شده را به طور کامل بررسی کنید. برای اطمینان از پخته شدن مرکز آن را نصف کنید. معمولاً ۱۰ تا ۱۲ دقیقه طول می کشد تا یک تخم مرغ کاملاً بجوشد.

اگر تخم‌مرغ‌ها را سرخ می‌کنید، آن‌ها را قبل از خوردن حدود ۲ تا ۳ دقیقه از هر دو طرف بپزید. هنگام خرید تخم مرغ از سوپرمارکت، فقط تخم مرغ هایی را خریداری کنید که برچسب پاستوریزه دارند. این امر چه در حال خرید تخم مرغ در کارتن یا پودر سفیده تخم مرغ برای پخت است.

فواید تخم مرغ در بارداری

دانستن نحوه درست پختن تخم مرغ بسیار مهم است زیرا تخم مرغ فواید زیادی برای سلامتی در دوران بارداری دارد.

به خاطر داشته باشید که محتوای ویتامین D تخم مرغ در زرده متمرکز است، بنابراین خوردن کامل تخم مرغ به جای سفیده تخم مرغ مهم است.

اهمیت ویتامین D

اگرچه ویتامین D به مقدار کم در برخی غذاها یافت می شود، اما برای زنان باردار یا شیرده ضروری است که سطح ویتامین D خود را بررسی کرده و بر این اساس ویتامین D3 را تکمیل کنند.

مادران باردار و شیرده نسبت به زنان غیرباردار به ویتامین D بیشتری نیاز دارند. این ماده مغذی برای بسیاری از جنبه های سلامت ضروری است، از جمله :

  • حفظ استخوان های سالم و قوی
  • حمایت از عملکرد سیستم ایمنی
  • ترویج رشد جنین

علاوه بر این، تخم مرغ سرشار از مواد مغذی است که برای یک بارداری سالم ضروری هستند، از جمله B12، کولین و پروتئین. آنها سیر کننده هستند و به یک رژیم متعادل کمک می کنند، که به مدیریت وزن در دوران بارداری کمک می کند.

تخم مرغ همچنین منبع خوبی از آهن است. زمانی که باردار هستید، بدن شما بیش از حد معمول به آهن نیاز دارد. این به حفظ سطح انرژی شما کمک می کند.

میزان پروتئین مورد نیاز زنان باردار در اوایل بارداری ۱٫۲ گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن در روز و در اواخر بارداری ۱٫۵۲ گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن در روز برآورد می شود.

از آنجایی که نیاز به پروتئین به عوامل زیادی بستگی دارد، از جمله اندازه بدن و سطح فعالیت، ایده خوبی است که با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود برای مشاوره در مورد افزایش پروتئین در رژیم غذایی خود صحبت کنید.

تخم مرغ منبع غنی پروتئین است. یک تخم مرغ بزرگ ۵۰ گرمی حاوی ۶ گرم پروتئین بسیار قابل جذب است.

تخم-مرغ-در-دوران-بارداری

فواید تخم مرغ برای کودک در حال رشد

تخم مرغ همچنین حاوی مواد مغذی است که به رشد و نمو کودک شما کمک می کند. آنها سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین B12 و کولین هستند که هر دو به رشد سالم مغز کمک می کنند.

تخم مرغ همچنین منبع خوبی از پروتئین است. هنگامی که پروتئین مصرف می شود، بدن شما آن را به اسیدهای آمینه تجزیه می کند. آمینو اسیدها بلوک های سازنده پروتئین هستند که بلوک های سازنده زندگی هستند.

پروتئین در پوست، مو، ماهیچه ها و استخوان یافت می شود و سلول های شما برای عملکرد صحیح به آن نیاز دارند. این یکی دیگر از مواد مغذی ضروری برای رشد و تکامل کودک است.

نتیجه گیری

هنگامی که باردار هستید، خوردن یک رژیم غذایی متعادل برای سلامتی شما و کودک شما بسیار مهم است. وقتی هوس تخم مرغ می کنید، ادامه دهید و از آن لذت ببرید. می‌توانید آن‌ها را به سختی بجوشانید، سرخ کنید یا مخلوط کنید. نکته کلیدی این است که مطمئن شوید کاملاً پخته شده‌اند.

انجام این مرحله می تواند خطر ابتلا به بیماری های ناشی از غذا را کاهش دهد، که آخرین چیزی است که می خواهید در دوران بارداری با آن مقابله کنید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای راجع به استفاده از تخم مرغ در دوران بارداری داشته اید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برچسب ها: ,

Back to top