مامای همراه شما / پرگ

ترک های پوستی دوران بارداری

ترک های پوستی دوران بارداری

ترک های پوستی یکی از موارد شایع در «دوران بارداری» است که برای خیلی از «مادران باردار» ممکن است اتفاق بیفتد. اینکه چه عواملی باعث ترک پوستی می شود و چه راهکارهایی برای خلاصی از این ترک ها پیشنهاد شده است، مطلبی است که در این مقاله به دنبال یافتن پاسخ برای آن خواهیم گشت.

آیا ترک های پوستتان در حال عمیق تر شدن است؟

زمانیکه به باردار شدن و داشتن فرزند فکر می کنید، ممکن است از بسیاری از جوانب آن با علاقه یاد کنید اما معمولا ترک های پوستی ناشی از دوران بارداری جزء این موارد نیست. آیا میدانید که راههای زیادی برای پیشگیری یا به حداقل  رساندن آنها وجود دارد؟

چه عواملی باعث ایجاد آثار کشیدگی و ترک پوستی می شود؟

آثار کشیدگی در افراد مختلف متفاوت است. ایجاد این ترک ها به رنگ پوستتان بستگی دارد. این آثار ممکن است در ابتدا به رنگ صورتی ، قهوه ای مایل به قرمز ، قهوه ای و یا قهوه ای تیره باشند و با گذشت زمان کم رنگ تر شده و به رنگ های براق تر تبدیل شوند .

همانطور که می دانیم بارداری باعث کشیدگی پوست شکم می شود. ولی علل ایجاد آثار کشیدگی فراتر از این هاست. عوامل ژنتیکی نیز می توانند در این قضیه نقش داشته باشند. چنانچه مادرتان هم چنین آثاری در دوران بارداری خود داشته است، شما هم احتمالاً دچار این مشکل خواهید شد .

چگونه از ترک های پوستی رهایی یابیم ؟

وقتی آثار کشیدگی در پوست ظاهر می شوند، بهترین کار این است که هر چه زودتر برای درمان آنها اقدام کنید. وقتی علائم کشیدگی مراحل اولیه را پشت سر می گذارند و وارد مراحل بعدی می شوند یعنی زمانی که از رنگ قرمز یا بنفش به رنگ سفید یا نقره ای با فرو رفتگی های عمیق تر تبدیل می شوند، نسبت به درمان مقاوم ترند.

توصیه می شود که روزی ۳ تا ۴ مرتبه پوستتان را مرطوب کنید. برای جذب بیشتر در نواحی سینه ها، شکم، پهلو ها و باسن، مرطوب کننده را در این نواحی ماساژ دهید.

مرطوب کردن امری بسیار حیاتی است. زمانی که پوست خوب آبرسانی شده باشد، نرم تر ، انعطاف پذیرتر و از قدرت کشش بالاتری برخوردار خواهد بود .”

مواردی که جهت از بین بردن آثار ترک های پوستی پیشنهاد می شوند عبارتند از:

  • روغن جوانه گندم : یافته های علمی زیادی در خصوص تاثیر درمان های خانگی از قبیل روغن جوانه گندم بر درمان آثار کشیدگی پوست وجود ندارد. اما در مطالعه جدیدی مشخص شد که روغن جوانه گندم به بهبود ترک پوستی در مراحل اولیه آن کمک می کند .
  • گلیکولیک اسید : گلیکولیک اسید یک آلفا هیدروکسی اسید است. این ماده با افزایش ساخت کلاژن روی آثار کشیدگی اثر می گذارد. اسید گلیکولیک در دوزهای بالا از طریق درماتولوژیست تزریق می شود.
  • ویتامین C : مصرف ویتامین C نیز می تواند تولید کلاژن را افزایش دهد و به کاهش آثار کشیدگی در مراحل اولیه کمک کند. برای اثر گذاری بیشتر، آن را با گلیکولیک اسید ترکیب کنید. مکمل های ویتامین C هم می توانند مؤثر واقع شوند .
  • فراورده های حاوی پپتید : فراورده های حاوی پپتید عموماً به عنوان کرم های ترمیم کننده به بازار عرضه می شوند و اتلاف پول و وقت هستند زیرا  هیچ اطلاعات متقاعد کننده ای مبنی بر اثر گذاری آنها وجود ندارد.

برچسب ها: , ,

Back to top