مامای همراه شما / پرگ

تکمیل سیستم عصبی کودک با موز

تکمیل سیستم عصبی کودک با موز

درباره ی خواص موز، یکی از میوه های خوشمزه و مفید، زیاد شنیده ایم اما می خواهیم در این مقاله به نقش موز در تکمیل سیستم عصبی کودک اشاره کنیم. تغذیه صحیح در «دوران بارداری» بسیار مهم است و «مادر باردار» باید برنامه غذایی صحیحی داشته باشد.

تغذیه ﺻﺤﻴﺢ یکی ﺍﺯ مهم ترین اصول ﺯﻧﺪگی سالم است و ﺩﺭ ﺑﺮخی ﺍﺯ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﻫﺎی ﺯﻧﺪگی ﺍﻫﻤﻴﺖ ﺑﻴﺸﺘﺮی پیدا می کند، به طور نمونه در بارداری که یکی ﺍﺯ ﻣﻬﻢ ﺗﺮﻳﻦ و زیباترین ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺯندگی یک ﻣﺎﺩﺭ ﺍﺳﺖ. تغذیه سالم و مناسب در بارداری موجب سپری کردن دوره ای سالم و تندرست می شود و هم چنین در ارتقای سلامت مادر نقش مهمی دارد. رژیم غذایی متعادل سبب سلامت مادر در طی بارداری، زایمان و شیردهی می شود. علاوه بر این، تغذیه صحیح در رشد و تکامل جنین و هم چنین سلامت وی در طی سال های بعدی نقش دارد. مادر و جنین در ﺗﻤﺎم دوران ﺑﺎرداری در ﻫﻤﻪ ﭼﯿﺰ ﺑﺎ ﻫﻢ شریک هستند.

مطابق با تحقیقات انجام شده، مصرف روزانه این ماده غذایی در دوران بارداری، احتمال ابتلا به سرگیجه و حالت تهوع را بویژه در سه ماه نخست بارداری، کاهش می دهد. شکل گیری و استحکام اسکلت بدن جنین، پیشگیری از افزایش فشار خون بارداری و کاهش خطر ابتلا به افسردگی پس از زایمان از دیگر خواص مصرف موز در دوران بارداری است. انقباض ماهیچه ای یکی از مشکلات شایع زنان در دوران بارداری بوده و مطابق با مطالعات انجام شده مصرف موز در کاهش احتمال وقوع اسپاسم عضلانی مؤثر است.

موز از جمله مواد غذایی مفید برای حفظ سلامتی زنان باردار و ضروری در شکل گیری اندام های جنین است.

این ماده غذایی حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین «ب ۶»، «ب ۱۲» و مواد معدنی مانند پتاسیم و منیزیم است. تکامل سیستم عصبی جنین، تشکیل گلبول های قرمز خون و رشد مغزی جنین وابسته به دریافت مقادیر کافی از ویتامین «ب۶» در دوران بارداری است.

Back to top