مامای همراه شما / پرگ

خرما بهترین خوراکی در بارداری

خرما بهترین خوراکی در بارداری

خرما به عنوان یک خوراکی عالی برای «مادران باردار» توصیه شده است. برای این ادعا دلایل زیادی وجود دارد که ما در این مقاله به بخشی از آن ها پرداخته ایم. «مادران باردار» نباید از این خوراکی پر خاصیت دریغ کنند و توصیه می کنیم حتما آن را در برنامه غذایی خود قرار دهند.

دوران بارداری زمان هوس های مختلف مواد غذایی است، اما به عنوان یک مادر باردار، می خواهید مطمئن شوید که آنچه که به عنوان تغذیه دوران بارداری می خورید برای سلامتی جنین و خودتان خطرناک نیست، هنگامی که شما باردار هستید، تقریبا همه شروع به مشاوره درمورد آنچه که شما باید بخورید، می کنند. مصرف خرما در دوران بارداری ، یکی از مواد غذایی است که سردرگمی های بسیاری درمورد مصرف یا عدم مصرف آن وجود دارد.

اظهار نظرها در مورد مصرف خرما در دوران بارداری به دو دسته تقسیم می شوند، برخی عقیده دارند که خرما تغذیه کاملی است و باید در دوران بارداری مصرف شود، در حالی که برخی دیگر توصیه می کنند که مصرف خرما در دوران بارداری را قطع کنید. بهترین راه برای حذف همه شک و تردیدها و احساس امنیت در مورد تغذیه دوران بارداری، مشورت با پزشک خود است. همچنین، مهم است که از ضررها و منفعت های خوردن خرما در دوران بارداری آگاه باشید، زیرا این کار به شما در انتخاب آگاهانه کمک خواهد کرد. در این مطلب، یک راهنمای آسان گرد آوری شده تا بر اساس آن، به راحتی تصمیم بگیرید که آیا مصرف خرما در دوران بارداری خوب است یا نه.

قرار دادن خرما در برنامه تغذیه دوران بارداری :

هیچ مطالعه ی روشنی وجود ندارد که نشان دهد مصرف خرما در دوران بارداری مفید است. در واقع، خرما جزء مواد مغذی است که هم مادر و هم جنین می توانند از آن بهره مند شوند.

مهم ترین مزایای خوردن خرما در دوران بارداری:

  1. قند خوب خرما مناسب بارداری:

در دوران بارداری بدن شما نیاز به مقدار زیادی انرژی دارد، قند طبیعی موجود در خرما سریع ترین تامین کننده این انرژی است.

  1. پروتئین خرما ، برای کشیدگی بدن در بارداری:

پروتئین شامل اسیدآمینه است، که بلوک های ساختمان بدن را تشکیل می دهد.

  • بدن مادر باید در دوران بارداری کشیده شود تا جا برای رشد جنین باز شود، بنابراین برای حمایت از این رشد، بدن شما به مقدار کافی از پروتئین نیاز دارد، بنابر این گفته خرما را حتما در سبد تغذیه دوران بارداری خود جای دهید.
  1. فیبر خرما ، جلوگیری از یبوست بارداری:

فیبر برای سالم نگه داشتن دستگاه گوارش ضروری است و برای جلوگیری از یبوست مرتبط با حاملگی کمک می کند، مصرف خرما در دوران بارداری می تواند از این عارضه پیشگیری کند.

  • خرما به حفظ وزن سالم در دوران بارداری کمک می کند، پس اگر به تناسب اندام خود حتی در هنگام بارداری اهمیت میدهید ، خرما را حتما در لیست خوراکی های دوران بارداری خود قرار دهید.
  • فیبر سطح کلسترول خون را کاهش می دهد و شما را از عفونت ها محافظت می کند.
  • همواره احتمال ابتلا به فشار خون مرتبط با حاملگی و دیابت در دوران بارداری وجود دارد و فیبر به پیشگیری از این بیماری ها کمک می کند.
  • شما در دوران بارداری اغلب احساس گرسنگی خواهید کرد و فیبر موجود در خرما احساس سیری برای مدت طولانی را فراهم می کند.
  1. فولات خرما ، خون ساز در دوران بارداری:

فولات یا اسید فولیک به تشکیل سلول های جدید و جلوگیری از نوعی کم خونی کمک می کند.

  • فولات در پیشگیری از نقائص خطرناک هنگام تولد مثل آسیب های مغزی و نخاعی نوزاد مانند اسپینا بیفیدا و آنانسفالی کمک می کند.

برچسب ها: , ,

Back to top