مامای همراه شما / پرگ

خوراکی های ممنوعه در بارداری

خوراکی های ممنوعه در بارداری

«مادران باردار» باید با شناخت موادی که مصرف آن ها در «بارداری» ممنوع است و باعث سقط «جنین» می شوند از مصرف آن ها خودداری کرده و به جای آن ها از تغذیه مناسب و سالمی استفاده کنند. در این مقاله برخی از این مواد ممنوعه را آورده ایم.

موادّی که باعث سقط جنین می شوند و بطور کلّی ممنوع می باشند: آویشن، اکلیل کوهی(رزماری)، جعفری(زیاد آن)، زعفران(زیاد آن)، آلوئه ورا(مصرف بیش از حد ژل آن یعنی روزانه ۱ گرم به مدّت طولانی باعث سقط جنین و زایمان زودرس می شود.)، کرچک، گلرنگ، اسفند، پنیرباد، پونه(خیلی زیاد آن)، خشخاش، زیره سبز(پودر آن حداکثر تا ۲ گرم در روز منعی ندارد.)، کافور، سرخدار، سیاه دانه، شاهدانه، نعناع گربه ای، هل، یونجه، برگ بو، جوز بویا، خردل سفید و سیاه، درمنه، سداب.

سبزیجات نشسته:

این، در واقع اولین مورد از غذاهایی است که موجب سقط جنین میشود قطعا، سبزیجات برای سلامتی انسان مفید هستند، و می توانند به ما برای مقابله با بیماری ها و عفونت های مختلف بدون استفاده از انواع داروها، قرص ها کمک کنند بنابراین، حتی اگر از آن خوشتان نمی آید، باید مصرف کنید البته به صورت شسته شده.

نوشیدنی های کافئین دار:

اگر چه بیشتر محققان بر این باور هستند، که مصرف کافئین برای آرامش خوب است، برخی اعتقاد دارند که مصرف کافئین می تواند به افزایش خطر ابتلا به سقط جنین مرتبط باشدبنابراین، زنان باردار در ۳ ماه اول حاملگی خود، از این نوشیدنی ها اجتناب کنند ،تا با خطر سقط مواجه نشوند.

ماهی دارای جیوه:

ماهی هایی که دارای جیوه بالا هستند نیز ،در میان بدترین غذاها هستند که موجب سقط جنین می شود، که زنان باردار باید از آن اجتناب کنند مصرف جیوه در دوران بارداری، می تواند منجر به آسیب مغزی و تاخیر رشد در جنین شود. نمونه ای از این گونه ماهی ها، عبارتند از:کوسه، ماهی دزد دریایی، ماهی خال خالی و ماهی تیلفی. کنسرو تن ماهی، جیوه کمتری نسبت به دیگر ماهی ها دارد، اما بهتر است زنان باردار از آن اجتناب کنند شما همچنین، باید از خوردن انواع ماهی ها به شکل سوشی اجتناب کنید، چون محتوای غنی از جیوه دارند.

برچسب ها: , , , ,

Back to top