مامای همراه شما / پرگ

راز خوش استایل ماندن در دوران بارداری

ذات آدمی به گونه ای است که همواره عاشق زیبا بودن و زیبا دیده شدن می باشد. بنابراین بشر در تلاش است تا به این خواسته مهم دست یابد.

مادر شدن نیز یکی از بزرگترین موهبت های الهی است که خداوند به بندگانش اعطا می کند. نکته ای که وجود دارد اینست که بدن افراد باردار در دوران بارداری از فرم و حالت عادی خارج شده و کل استایل فرد بهم می ریزد. از اینرو آرزوی بسیاری از زنان باردار اینست که بتوانند در این دوران نیز مثل قبل خوش استایل و زیبا بمانند. اما باید در نظر داشته باشید افراد زیادی هستند که با حفظ یکسری قوانین و مراقبت های بسیار ساده ،توانسته اند زیبایی استایل خود را در این دوران حفظ کنند.

بر همین اساس ما امروز تصمیم گرفتیم تا راز خوش استایل ماندن در دوران بارداری را مطرح کنیم. بنابراین تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

ورزش کردن در دوران بارداری

افراد زیادی هستند که در دوران بارداری خود با کمی تغییرات در برنامه ورزشی خود ،موفق شدند به وزن و استایل ایده خود دست یابند. در صورتی که در دوران بارداری خود منع پزشکی از ورزش نداشته باشید می توانید با مشورت پزشک خود و با اعمال چند حرکت مناسب ورزشی هم سلامت خود را حفظ نمائید و هم به استایل ایده آل خود در این دوران دست یابید. ورزش منظم میتواند علاوه بر کاهش خطر ابتلا به دیابت بارداری ، استرس را دور کرده و خستگی و بی حوصلگی فرد باردار را رفع نماید. حتی شواهدی وجود دارد که ورزش در طول بارداری میتواند زایمان و وضع حمل را راحت تر کرده و کل فرایند را کمی آسان تر کند.

پوشیدن لباسهای مناسب با فرم بدن

لباس پوشیدن در دوران بارداری بسیار حائز اهمیت می باشد. زیرا علاوه بر زیباتر نشان دادن استایل فرد باید راحت نیز باشد. فرم بدن هر فردی هم در حالت عادی و هم در دوران بارداری با دیگر افراد متفاوت می باشد. بنابراین باید به شناخت کلی از استایل خود برسید و لباس مناسب اندام و فرم بدن خودتان انتخاب نمائید. در این دوران استفاده از دامن های بلند و راحت بهمراه تاپی مناسب با ترکیبی از رنگ های شاد ، می تواند تاثیر زیادی بر روحیه فرد باردار ایجاد نماید که این عامل در سلامت جنین نیز بسیار تاثیرگذار است.زیرا ارتباط مستقیمی بین مادر و جنین وجود دارد وهر چقدر روحیه مادر در این دوران بیشتر باشد به همان میزان نیز جنین بهتر می تواند رشد کند.

انجام روزانه پیاده روی

همانطور که می دانید پیاده روی برای همه افراد بسیار مهم و حیاتی می باشد. از اینرو اهمیت این کار در دوران بارداری به مراتب بیشتر نیز می شود. زیرا ثابت ماندن و عدم تحرک موجب خواهد شد که فرد هم احساس خستگی نماید و هم فرم بدن به حد چشمگیری نامناسب شود. از اینرو افراد بارداری که تمایل دارند دراین دوران همچنان استایل زیبای خود را حفظ کنند بهتر است روزانه دقایقی را به پیاده روی سپری نمایند. توصیه دیگر اینست که در صورت تمایل و برای خوش فرم ماندن بدن در این دوران می توانید ورزش ایروبیک ، یوگا و رقص را در برنامه روزانه خود قرار دهید. فقط توجه داشته باشید که انجام ورزش سنگین در این دوران به شدت منع می شود و ممکن است برای فرد باردار و جنین خطرناک باشد. بنابراین تمامی حرکات باید کنترل شده باشد و قبل از اقدام به انجام حرکات ورزشی بهتر است با پزشک خود مشورت نمائید.در حالت کلی باید ورزش ها و حرکات متعادل انجام دهید.

انجام با احتیاط ماساژ

ماساژ یکی از اقداماتی است که تاثیر زیادی بر روح و روان فرد می گذارد. حال مسئله ای که وجود دارد اینست که در دوران بارداری منع ماساژ وجود ندارد اما باید قبل از اقدام به اینکار حتما با پزشک خود مشورت نمائید. در صورتی که منع پزشکی وجود نداشت ، بهتر است قبل از انجام ماساژ حتما به ماساژور خود بگوئید که باردار هستید زیرا بسیاری از حرکات و پمادها برای فرد حامله مضر است که ماساژور با اطلاع از آنها می تواند اقدامات مورد نظر را اعمال نماید.این کار می تواند در خوش استایل ماندن فرد باردار و حفظ آرامش وی بسیار تاثیرگذار باشد.

داشتن تغذیه مناسب

تغذیه یکی از اساسی ترین و اصلی ترین مسئله برای فرد باردار می باشد. از اینرو پیشنهاد می کنیم در این دوران تغذیه مناسب داشته باشید.توصیه ای که اکثر پزشکان در این دوره برای بیماران خود تجویز می کنند اینست که برای دو نفر غذا بخورند و از خوردن بیش از حد غذا نیز خودداری نمایند و اندازه دو نفر غذا نخورید. زیرا این عامل موجب چاق شدن و افزایش شدید وزن می شود که بعد از زایمان نیز ممکن است تا مدتهای طولانی این حالت حفظ شود. بنابراین برای خوش استایل ماندن در دوران بارداری توصیه اکید بر اینست که غذاهای سالم و مقوی و به اندازه بخورید.

نظرات خودتان را درباره این مقاله و همچنین تجربیات خود را در این دوران با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top