مامای همراه شما / پرگ

رشد جنین در سه ماه اول بارداری

رشد جنین طی بارداری به سه قسمت:

«سه ماه اول بارداری»

«سه ماه دوم بارداری»

«سه ماه سوم بارداری»

در این سه دوره جنین رشد را به طور کامل طی می‌کند. ما سعی می‌کنیم این فرایند را در «سه ماه اول بارداری» برایتان توضیح مختصری بدیم.

«هفته اول بادراری»

در روز‌ها و «هفته اول بادراری» اصولا کم تر مادری متوجه بارداری ‌می‌شود، در روزهای اول در واقع لقاحی صورت نگرفته است بلکه به منظور پزشکی فرایند بارداری  در حال تکمیل است. سعی کنید اگر از قبل برای بارداری برنامه داشتین تاریخ آخرین پریودتان را داشته باشید زیرا به شما در محاسبه تاریخ زایمان کمک می‌کند.

«در هفته دوم بارداری»

«در هفته دوم بارداری» امکان وجود دارد که اگر همه چی اوکی پیش رفته باشد زندگیاتان وارد مرحله جدیدی از زندگی شده باشد. تخمک در «هفته دوم بارداری» با اسپرم ملاقات می‌کند شما وارد بارداری می‌شوید.

«هفته سوم از بارداری»

در «هفته سوم از بارداری» هفته به هفته، نی نی شما شبیه یک توپ کوچک است که از چندصد سلول تشکیل شده است و این سلولها به سرعت در حال تکثیر می باشند.

«هفته چهارم از بارداری»

در «هفته چهارم از بارداری» هفته به هفته، نی نی شما یک رویان بسیار کوچک است که از دو لایه تشکیل شده است و جفت او در حال شکل گیری می باشد.

«هفته پنجم از بارداری»

در «هفته پنجم از بارداری» هفته به هفته، رویان کوچولو مثل یک دیوونه در حال رشد است و شما ممکن است با بخشی از ناراحتی های بارداری مانند  سینه درد و خستگی روبرو شوید.

«هفته ششم از بارداری»

در «هفته ششم از بارداری» هفته به هفته، بینی، دهان و گوش نی نی در حال شکل گیری است و شما ممکن است احساس ناراحتی صبحگاهی و همچنین لکه بینی داشته باشید.

«هفته هفتم از بارداری»

در «هفته هفتم از بارداری» هفته به هفته، نی نی شما هنوز دمی کوچک دارد و دست و پاهای او در حال درست شدن می باشند اندازه رحم شما هم دو برابر می شود تا جای شیطنت های این کوچولو را داشته باشد.

«هفته هشتم از بارداری»

در «هفته هشتم از بارداری» هفته به هفته، نی نی به طور دائم در حال حرکت است ولی بدیل اندازه کوچکش قادر به احساس آن نیستید. ممکن است در این هفته تصمیم به انجام آزمایشات بارداری نمایید.

«هفته نهم از بارداری»

در «هفته نهم از بارداری» هفته به هفته، نی نی شما تقریباً ۲٫۵ سانت طول دارد و دارد تلاش می کند بیشتر شبیه یک انسان شود، ناراحت نشوید این یک واقعیت است. شما کم کم متوجه افزایش قطر کمر خود خواهید شد.

«هفته دهم از بارداری»

در «هفته دهم از بارداری» هفته به هفته، جنین دیگر حیاتی ترین مرحله از رشد خود را به پایان رسانده است. اندام ها و ارگان ها اکنون در سر جای خود قرار دارند و آماده رشد هر په بیشتر می باشند.

«هفته یازدهم از بارداری»

در «هفته یازدهم از بارداری» هفته به هفته، دست های نی نی به سرعت باز و بسته می شوند و جوانه های کوچک دندان در زیر لثه نمایان می گردند.

«هفته دوازدم بارداری»

«هفته دوازدم بارداری» از «سه ماهه اول بارداری» شما می باشد. نی نی اکنون اثر انگشتی یگانه برای خود دارد و قد او به ۸٫۵ سانتیمتر می رسد.

برچسب ها: ,

Back to top