مامای همراه شما / پرگ

رشد جنین در سه ماه دوم بارداری

«سه ماه دوم بارداری»

«سه ماه دوم بارداری» شامل هفته های چهاردهم بارداری تا هفته بیست وم هفتم می‌شود، در شروع سه ماه دوم بارداری رشد جنین سرعتش افزایش پیدا می‌کند به طوری که طول جنین در شروع کار طول جنین حدود ۹ سانتی ‌متر است با وزن ۴۰ گرم می‌باشد.

کودک شما دیگه برای خود یک اسر انگشت دارد و جای کودکتان دیگه یک جا استقرار پیدا کرده است و قلبش کودکتان در حدود ۲۵ لیتر خون در طول روز پمپاژ می‌کند و اسکلت شکل گرفته است و در حال ساخته شدن است و از حالت قضروفی به استخوانی در حال تبدیل شدن است و توانی شنوایی در حال رشد است.

«هفته چهاردهم بارداری»

در «هفته چهاردهم بارداری» هفته به هفته، خصوصیات ریز و منحصر به فرد کودک شما در حال توسعه و شکل گیری می باشند و شما احساس انرژی بیشتر می کنید و حالت تهوع و دیگر حالتهای آزار دهنده کمتر به سراغ شما می آید.

«هفته پانزدهم بارداری»

در «هفته پانزدهم بارداری» هفته به هفته، نی نی شما نور را می تواند احساس کند و جوانه های چشایی وی در حال ایجاد می باشند. یک سوال! بینی شما گرفته است؟ بله این از عوارض تعجب برانگیر بارداری می باشد.

«هفته شانزدهم بارداری»

در «هفته شانزدهم بارداری» هفته به هفته، نی نی شما اکنون آماده برای رشد باور نکردنی است. در چند هفته آینده وزن او دو برابر شده و چندین سانتیمتر به قدش اضافه می شود.

«هفته هفدهم بارداری»

در «هفته هفدهم بارداری» هفته به هفته، اسکلت بدن نی نی از حالت غضروفی نرم به استخوانی سخت تبدیل می گردد و بند ناف نیز ضخیم تر و محکمتر خواهد شد.

«هفته هفدهم بارداری»

در «هفته هجدهم بارداری» هفته به هفته، اندام تناسلی کوچولوی شما به اندازه کافی توسعه یافته است تا در تصاویر سونوگرافی جنسیت او قابل تشخیص باشد. یک سوال دیگر! گرسنه اید؟ افزایش اشتها در دوران بارداری امری کاملاً عادی می باشد.

«هفته نوزدهم بارداری»

در «هفته نوزدهم بارداری» هفته به هفته، برای نی نی خود آواز بخوانید و با او صحبت کنید، او احتمالاً صدای شما را می شنود. ممکن است بدلیل کش آمدن رباط ها دردی در اطراف بدن خود احساس کنید.

«هفته بیستم بارداری»

به شما تبریک می گوییم، در «هفته بیستم بارداری» هفته به هفته، نیمی از بارداری خود را با موفقیت به پایان رسانده اید، نی نی شما هم اکنون مقدار بیشتری مواد را از طریق دهان می بلعد که خود باعث ایجاد مدفوع جنینی می شود.

«هفته بیست و یکم بارداری»

در «هفته بیست و یکم بارداری» هفته به هفته شما احساس می کنید نی نی در حال حرکت است، اون تکن خوردن های اولیه دیگه به ضربات لگد واقعی تبدیل شده. یه واقعیت جالب، نی نی شما دیگر برای خودش دوتا ابرو دارد.

«هفته بیست و دوم بارداری»

در «هفته بیست و دوم بارداری» هفته به هفته، نی نی شما در حال شبیه کردن خود به یک نوزاد مینیاتوری است، دیگه لگد پراکنی های کوچولوتون برای  شما به قشنگترین و دلچسب ترین عادت تبدیل شده.

«بیست و سوم بارداری»

در هفته «بیست و سوم بارداری» هفته به هفته، وقتی شما حرکت می کنید نی نی حرکت شما را احساس می کند. شما خیلی زود متوجه تورم پا و مچ پای خود خواهید شد.

«هفته بیست و چهارم بارداری»

در «هفته بیست و چهارم بارداری» هفته به هفته نی نی شما مثل بلال دراز و لاغر است و رحم شما به اندازه توپ فوتبال بزرگ شده است.

«هفته بیست و پنجم بارداری»

در «هفته بیست و پنجم بارداری» هفته به هفته، نی نی شروع به جذب چربی در بدن خود می کند و موهای براقش رشد بیشتری می نماید.

«هفته بیست و ششم بارداری»

در «هفته بیست و ششم بارداری» هفته به هفته، نی نی شما مشغول استنشاق و دم و بازدم مایع آمونیاک است که تمرین خوبی برای تنفس در زندگی جدیدش در بیرون از رحم می باشد.

«هفته بیست و هفتم بارداری»

در «هفته بیست و هفتم بارداری» هفته به هفته قرار دارید احتمالا گاهی احساس غلغلک میکنید؟ این مسئله می تواند بخاطر سکسکه کوچولوی شما باشد. اوهمچنین اکنون چشم های خود را باز و بسته می کند و انگشتان خود را می مکد.

برچسب ها: , ,

Back to top