مامای همراه شما / پرگ

رشد جنین در سه ماه سوم بارداری

«سه ماه سوم بارداری» شامل هفته بیست و هشتم تا هفته چلهم بارداری است، ماه آخر بارداری شاید یه مقدار سختی بیشتری از «سه ماه دوم بارداری» دارد. این سه ماه جز مهمترین ماه‌ها است زیرا زایمان که آخرین مرحله است در این ماه است، ما و تمام دکتران و تمام متخصصان به شما توصیه می‌کنند که زایمان طبیعی را انتخاب کنید.

در آغاز «سه ماه سوم بارداری» کودک شما تقریبا یک کیلوگرم است، او همچنین می‌تواند اکنون چشمک بزند، پوست کودکتان در سه ماه سوم بارداری با جذب بیشتری چربی پوست خود را ترمیم می‌کنند و در آخر تمام چروکدیگی های خود را ترمیم می‌کند و ناخن‌های دست و پا رشد می کند.

«هفته بیست و هشتم بارداری»

در «هفته بیست و هشتم بارداری» هفته به هفته به سه ماهه آخر بارداری وارد می شوید، تکامل چشم ها در جنین او را قادر می سازد تا اشعه های نور عبور کرده از رحم را درک نماید.

«هفته بیست و نهم بارداری»

در «هفته بیست و نهم بارداری» هفته به هفته، ماهیچه ها، شش و ریه نی نی شما در مسیر تکامل قرار دارد. سر رشد می کند تا اتاقی برای توسعه هر چه بیشتر مغز ایجاد نماید.

«هفته سی ام بارداری»

در «هفته سی ام بارداری» هفته به هفته، نی نی شما تقریباً ۱٫۴ کیلوگرم وزن دارد این در حالی است که شاید شما درگیر نوسانات خلقی، وسواس در ظاهر جدید خود و خستگی های بدنی و فکری باشید.

«هفته سی و یکم بارداری»

در «هفته سی و یکم بارداری» هفته به هفته، ضربات قوی نی نی ممکن است مانع خوابیدن راحت شما در شب گردد و همچنین شما انقباضات براکستون هیکس (انقباضات رحمی) را احساس خواهید کرد.

«هفته سی و دوم بارداری»

در «هفته سی و دوم بارداری» هفته به هفته، کوچولوی شما فربه تر از پیش شده و به دنبال آن رحم شما بزرگتر خواهد شد و این مسئله می تواند منجر به سوزش سر دل و تنگی نفس گردد.

«هفته سی و سوم بارداری»

در «هفته سی و سوم بارداری» هفته به هفته وزن نی نی شما به کمی بالاتر از ۱۸۰۰ گرم می رسد و سنگینی شکم شما باعث می شود با سختی بیشتری در راه رفتن مواجه باشید همچنین ممکن است راحتی پیشین خود را در رخت خواب نداشته باشید.

«هفته سی و چهارم بارداری»

در «هفته سی و چهارم بارداری» هفته به هفته، ریه، شش و سیستم عصبی مرکزی نی نی شما بطور کامل تکامل یافته است و سرگیجه، خستگی شما کمتر خواهد شد.

«هفته سی و پنجم بارداری»

در «هفته سی و پنجم بارداری» هفته به هفته جای نی نی شما بسیار گرم و نرم است و درحال لم دادن و استراحت می باشد، با اینکه حرکاتش کمتر شده است ولی شما مکرراً او را احساس می کنید.

«هفته سی و ششم بارداری»

در «هفته سی و ششم بارداری» هفته به هفته، در این هفته نی نی روزانه ۳۰ گرم وزن اضافه می کند و ممکن است با نزدیک شدن به روز موعود، پایین آمدن او را به سمت لگن خود احساس کنید.

«هفته سی و هفتم بارداری»

در «هفته سی و هفتم بارداری» هفته به هفته مغز و سیستم تنفسی نی نی به رشد خود ادامه می دهند و ممکن است شما با ترشحات و انقباضات واژنی بیشتری برخورد نمایید.

«هفته سی و هشتم بارداری»

در «هفته سی و هشتم بارداری» هفته به هفته نی نی شما پنجه های قوی دارد و به زودی آن را بر روی صورت و دستهای فرد دیگر امتحان می کند! به هر حال آنچه که مهم است مواظب پره اکلامپسی و یا همان مسمومیت در بارداری باشید.

«هفته سی و نهم بارداری»

در« هفته سی و نهم بارداری» هفته به هفته مراحل رشد نی نی شما به طور کامل طی شده است و دیگر باید آماده خوش آمد گویی او به این جهان باشید. در صورتی که کیسه آب شما پاره شد و یا دردهای زایمان داشتید به پزشک خود و یا بیمارستان مراجعه نمایید.

«هفته چهلم و پایان بارداری»

در «هفته چهلم و پایان بارداری» هفته به هفته، نی نی شما به اندازه یک کدو تنبل کوچک است، اگر هنوز باردار هستید نگران نباشید این مسئله کاملاً طبیعی است و به زمان در نظر گرفته شده بعنوان روز اول بارداری شما مربوط می شود.

برچسب ها: ,

Back to top