مامای همراه شما / پرگ

سزارین سد راه زایمان طبیعی

سزارین سد راه زایمان طبیعی

شاید خیلی از مادران باردار ندانند که پس از فقط یک بار سزارین می تواند «زایمان طبیعی» داشته باشند. در این صورت شاید خیلی از مادران باردار تصمیم دیگری بگیرند. نکته دیگر این است که در طول «سزارین» از بیهوشی عمومی استفاده می شود.

مادر میتواند پس از فقط یک بار سزارین ، زایمان طبیعی داشته باشد اما مادران اغلب این نکته را نادیده می گیرند. در چنین شرایطی ممکن است خانمی دو یا سه بار تحت جراحی قرار گیرد و همین مسأله باعث افزایش احتمال چسبندگی ها و دردهای ناشی از آن می شود. این چسبندگی ها هم ممکن است مشکلاتی از جمله مشکلات گوارشی را برای بیمار به وجود آورند. مشکل کاهش وزن بعد از زایمان سزارین خانم هایی که زایمان طبیعی دارند بسیار زودتر از خانم های سزارینی فعالیت روزانه خود را آغاز میکنند و به واسطه فعالیت ها و ورزش های بعد از زایمان زودتر به تناسب اندام می رسند.

اغلب خانم ها دوست دارند در طول مدت زایمان خود کاملا هوشیار بوده و به طور کامل در جریان روند زایمان قرار گیرند. در مدت انجام سزارین ممکن است از بیهوشی عمومی استفاده شود و در نتیجه تماس اولیه نوزاد با مادر و شروع شیردهی به نوزاد به تاخیر می افتد و مادر لذت شیرین در آغوش گرفتن نوزاد بلافاصله بعد از زایمان را از دست می دهد. خطر سزارین برای نوزاد و مادر در نوزادانی که به روش سزارین متولد میشوند ، خطر ابتلا به دیابت نوع اول ، ابتلا به آسم و آلرژی بسیار بالاتر از نوزادانی است که به روش زایمان طبیعی به دنیا می آیند.

حتی تحقیقات نشان می دهند سندروم مرگ ناگهانی نوزادان در ماه های نخست ، در نوزادانی که به شیوه سزارین متولد میشوند تا سه برابر بیشتر است. همچنین افسردگی مادران سزارینی دو برابر مادرانی است که به روش زایمان طبیعی وضع حمل کرده اند.

برچسب ها: , ,

Back to top