مامای همراه شما / پرگ

فواید خوردن سیب در بارداری

مادران باردار، برای خود و جنین‌شان به مواد مغذی کافی احتیاج دارند. بنابراین، باید مواد غذایی خود از جمله میوه را با دقت انتخاب کنند. یکی از این میوه‌ها که سرشار از مواد مغذی است، سیب است. سیب به دلیل فوایدی که دارد، در فهرست میوه‌های مغذی، از میان ۱۰۰ میوه، رتبه ۱۲ را دارد.

سیب، فواید بسیاری برای سلامتی دارد و ما در این‌جا فواید آن در دوران بارداری را آورده‌ایم. می‌توانید در دوران بارداری، به طور منظم سیب مصرف کنید.

 

– سرشار از آنتی اکسیدان

سیب می‌تواند نیاز زنان باردار به مواد مغذی را تامین کند. همچنین، توانایی سیب در دفع مواد سمی از بدن بسیار شگفت‌انگیز است. سیب دارای آنتی اکسیدان، فلاونوئید و پلی فنل است که فواید آنها برای سلامتی، مخصوصا سلامتی زنان باردار، اثبات شده است.

-خواص سیب در دوران بارداری : یبوست

یبوست یکی از شایع‌ترین مشکلات زنان باردار است. این مشکل، به دلیل مصرف کم فیبر به وجود می‌آید. در صورت بروز یبوست باید اقدامات خاصی را انجام داد زیرا می‌تواند باعث آسیب در جنین شود چرا که سموم در بدن باقی می‌مانند. فیبر موجود در سیب برای تسهیل فرآیند گوارش مفید است.

– کاهش فشار خون در دوران بارداری

تغییرات زنان باردار فقط شامل وضعیت جسمی نمی‌شود بلکه وضعیت روحی آنها را نیز در بر می‌گیرد. این تغییرات، باعث بی‌ثباتی فشار خون شده که می‌تواند به فشارخون بالا یا پرفشاری خون منجر شود. سیب، دارای موادی است که برای کاهش کلسترول مفیدند. مصرف منظم سیب، فشار خون را کنترل کرده و از خطر فشار خون بالا جلوگیری می‌کند.

-فواید سیب در دوران بارداری : کاهش خطر ورم پا

فقط شکم نیست که بزرگ می‌شود بلکه قسمت‌های دیگر بدن نیز دچار این مشکل می‌شوند. ورم پا مشکلی رایج در زنان باردار است. مصرف منظم سیب می‌تواند خطر ورم پا را کاهش دهد.

– افزایش اشتها

گاهی وقت‌ها زنان باردار اشتهای خود را از دست می‌دهند زیرا به حالت تهوع دچار می‌شوند. در ماه‌های اولیه بارداری، زنان باردار باید مواد مغذی مصرف کنند. اگر زنان باردار، مواد مغذی کمی مصرف کنند، بدن نیز به کمبود مواد مغذی مبتلا می‌شود. بنابراین، عادت غذایی خوب، اهمیت بسیاری دارد. سیب سبز یا مواد تولید شده از سیب سبز برای کاهش اشتها مفید هستند.

–  کاهش خطر زایمان زودرس

یکی از مهم‌ترین فواید سیب برای زنان باردار، کاهش خطر زایمان زودرس است. به طور کلی، زایمان زودرس به دلیل افزایش ترشح صفرا پیش می‌آید که باعث ایجاد مشکل می‌شود. سیب سبز برای کاهش زایمان زودرس مفید است. همچنین برای زمان زایمان نیز خوب است.

-فواید سیب در دوران بارداری : مبارزه با سرطان

سیب برای جلوگیری از سرطان در زنان باردار نیز مفید است. با استناد به تحقیقات انجام شده، مواد موجود در سیب با سلول‌های سرطان مبارزه می‌کنند. گفته می‌شود در کسانی که سیب مصرف می‌کنند، ۴۲٪ کاهش سرطان دیده شده است.

– جلوگیری از سکته

سیب، حاوی مواد معدنی متعددی است. یکی ازمواد معدنی موجود در سیب برای سلامت استخوان و جلوگیری از سکته خوب است.

-فواید سیب در دوران بارداری : تامین پروتئین

سیب، یکی از منابع پروتئینی گیاهی است. نیاز بدن به پروتئین را می‌توان با مصرف بادام زمینی نیز تامین کرد. به هر حال، خواص پروتئین از منابع گیاهی نیز به‌دست می‌آیند. و سیب سبز، بهترین انتخاب است.

 – کاهش خطر دیابت

دردها و بیماری‌ها در ماه‌های اولیه بارداری بسیار شایعند. یکی از آنها دیابت است. دیابت بارداری شایع‌ترین مشکل دوران بارداری است. دیابت بارداری برای مادر و جنین خطرناک است زیرا مانع از رشد جنین می‌شود. سیب، حاوی شیرین‌کننده طبیعی است که می‌تواند جذب بدن شود. همچنین می‌تواند سطح قند خون را متعادل کند. بنابراین، مصرف سیب سبز برای کنترل سطح قند خون خوب است. به علاوه، سیب می‌تواند مدت بیشتری انسولین را نگه داشته و باعث احساس سیری شود. مصرف سیب سبز برای کنترل قند خون خوب است.

– از شکستن DNA جلوگیری می‌کند

ماندن طولانی مدت زنان باردار در بیرون از خانه می‌تواند آنها را در معرض خطر رادیکال‌های آزاد قرار دهد. این مسئله می‌تواند جنین را نیز در خطر بیندازد و باعث ایجاد مشکلاتی مانند نقص‌های زمان تولد و سرطان شود. همچنین، زنان باردار در هنگام حرکت، بسیار اذیت می‌شوند. این باعث شکستن DNA خواهد شد. در مورد بدتر، باعث سرطان می‌شود. سیب سبز، انتخابی عالی برای جلوگیری از شکستن DNA است زیرا حاوی آنتی اکسیدان بالایی است.

-فواید سیب در دوران بارداری : رشد سالم جنین

سیب برای افزایش رشد سالم جنین خوب است. مواد مغذی موجود در سیب به رشد مناسب جنین کمک می‌کنند. همچنین، سیب برای جلوگیری از خطر آسم که معمولا در جنین به وجود می‌آید نیز خوب است.

– کاهش درد

درد یکی دیگر از علائم زنان باردار است. رحم بزرگ‌تر شده و به زنان باردار فشار وارد می‌کند. همین، باعث خسته شدن فرد می‌شود. مصرف سیب سبز در ماه‌های اولیه بارداری برای کاهش درد مناسب است. نمی‌تواند درد را درمان کند اما آن را کاهش می‌دهد، بنابراین، زنان باردار سالم‌تر به نظر می‌رسند.

-فواید سیب در دوران بارداری : کاهش تهوع

شکم زنان باردار بسیار حساس است. زیرا اسید گاستریک افزایش یافته و باعث تهوع می‌شود. مصرف منظم سیب راهی طبیعی برای غلبه بر این مشکل است. مواد مغذی موجود در سیب می‌تواند اسید گاستریک را کاهش دهد. طعم کمی ترش سیب نیز برای کاهش تهوع خوب است. بنابراین، مصرف منظم سیب برای دوره اول بارداری که حالت تهوع پیش می‌آید، خوب است.

– کاهش خطر چاقی

سیب دارای مواد مغذی است که از چاقی زنان باردار جلوگیری می‌کند. چاقی و دیابت مشکلاتی رایج در بارداری هستند. سیب می‌تواند کلسترول را پایین آورده و اگر به میزان کافی مصرف شود، مواد مغذی لازم را تامین می‌کند.

– افزایش سلامت پوست

مادران باردار معمولا ظاهر خود را فراموش می‌کنند. ممکن است متوجه مشکلات پوستی مانند آکنه، خشکی و بی‌طراوتی پوست نشوند. سیب سبز، بهترین پزشک برای غلبه بر این مشکل است. سیب سبز، ویتامین بالایی دارد که پوست مادر باردار را صاف و سالم می‌کند.

– جلوگیری از آسم و برونشیت

مادران باردار، به مصرف سیب توصیه می‌شوند زیرا حاوی مواد مغذی است که برای آنها مفید است. همچنین، سیب فوایدی برای مادر باردار و جنین آنها دارد. در واقع، مصرف منظم سیب می‌تواند به جلوگیری از آسم و آسیب ریه‌ها کمک کند. مادران بارداری که به طور منظم سیب مصرف می‌کنند، نه تنها از خود بلکه از جنین‌شان نیز محافظت می‌کنند.

-فواید سیب در دوران بارداری : افزایش زیبایی

خوردن منظم سیب می‌تواند باعث زیباتر شدن مادران باردار شود. فرآیند جویدن، باعث تحرک ماهیچه‌های صورت شده و مانند این است که شخص، ژیمناستیک صورت انجام می‌دهد. این حرکت از چین و چروک و خستگی صورت جلوگیری می کند.

 – جلوگیری از آلزایمر در کودکان

سیب می‌تواند از آلزایمر جلوگیری کند زیرا حاوی استیل کولین یا ماده‌ای است که پیام را در سلول‌های عصبی انتقال می‌دهد. مصرف منظم سیب در دوران بارداری، حافظه کودکان را حفظ کرده و از بروز آلزایمر در آنها جلوگیری می‌کند.

– جلوگیری از پره اکلامسی

پره اکلامسی یا فشار خون بالا، تاثیرات بدی بر مادران باردار می‌گذارد زیرا می‌تواند باعث سقط جنین شود. کاهش مصرف نمک و افزایش دریافت ویتامین C از طریق مصرف سیب می‌تواند از ابتلای مادران باردار به پره اکلامپسی جلوگیری کند.

-فواید سیب در دوران بارداری : کاهش سطح کلسترول

فایده مهم دیگر سیب برای مادران باردار، توانایی آن در کاهش کلسترول بالاست. مواردی جود دارد که دلایل ایجاد کلسترول بالا در دوران بارداری را تحریک می‌کند. مصرف سیب برای کنترل کلسترول که برای مادر و جنین ضرر دارد، مفید است.

– افزایش سلامت قلب

سیب دارای ویتامین A، C، فلاونوئید، فسفر و کلسیم است. همچنین، سیب دارای آهن و پتاسیم نیز هست که برای قلب بسیار مفید است. قلب، اندام حیاتی بدن است و برای زن باردار و جنین، از همه چیز مهم‌تر است.

امیدواریم عبارت “ روزانه یک سیب بخورید تا به پزشک نیازی نداشته باشید” در زنان باردار رعایت شود زیرا سیب فواید بسیاری برای مادر و جنین دارد.

برچسب ها: , , , , , , , , , , ,

Back to top