مامای همراه شما / پرگ

فواید کاهو برای مادران باردار

برای کسانی که هم دنبال یک خوراکی مفید و هم خوشمزه اند کاهو می تواند بسیار گزینه خوبی باشد. «مادران باردار» در برنامه غذایی خودشان حتما روزانه کاهو به میزان مناسب مصرف کنند تا فرزندشان تا سال ها در برابر بیماری تنفسی مراقبت شود.

کارشناسان درباره کاهو معتقدند که مغزهاى خسته را تسکین مى دهد و معده هاى تنبل را تقویت مى نماید، کبدهاى بیمار را معالجه مى کند، یبوست و رماتیسم را علاج مى کند. کاهو به علت دارا بودن منیزیم در تولید انرژی از منابع غذایی دریافت شده، تنظیم انقباض سلول‌های ماهیچه‌ای و قلب، گشاد‌کردن شریان‌های قلبی و عروقی و نهایتاً شرکت در ساختمان استخوان‌ها و دندان‌ها به منظور استحکام آنها بسیار مفید است.

کاهو جزء بهترین و موثرترین عامل ها برای هضم غذا محسوب مى شود.کاهو بویژه نوعی از آن که دارای برگ های زرد است، غذایی زودهضم است و خواب آرامی را به دنبال دارد.

محققان دریافته‌اند که خوردن مرتب این سبزی از بروز بیماری‌های قلبی- عروقی و سکته جلوگیری می‌کند و از مؤثرترین و طبیعی ترین درمان های کم خونی است. کاهو از نظر طب قدیم ایران سرد و مرطوب است و در روایات اسلامی گیاهى بسیار مفید شناخته شده و مهمترین خاصیت آن را از بین بردن امراض دموى و صاف کردن خون و نیز ایجاد خون هاى تازه بیان فرموده اند.

بررسی ها نشان می دهند، اگر خانم های باردار در دوران بارداری هر روز کاهو مصرف کنند فرزندشان تا سال ها در برابر بیماری تنفسی بیمه خواهد بود.

گفتنی است؛ آمار های داخلی نشان می دهند که حدود ۱۳ درصد کودکان به بیماری اسم و تنفسی دچار می شوند و این در حالی است که آمار کودکان مبتلا به این بیماری روز به روز بالاتر می رود.

اسیدفولیک موجود در برگ کاهو باعث پیشگیری از نقائص هنگام تولد کودک شده و فیبر موجود در آن نیز منجر به هضم مناسب تر غذا و پیشگیری از یبوست می شود.

با این حال دو خطر مهم درباره مصرف کاهو در زمان حاملگی وجود دارد؛ اول اینکه لازم است بدانید تجمع ماده مضر “نیترات” در سبزیجاتی مثل کاهو و اسفناج بیشتر از سایر سبزی هاست؛ به خصوص ساقه(مغز) کاهو که بیشترین محل تجمع نیترات در این گیاه است.

برچسب ها: , ,

Back to top