مامای همراه شما / پرگ

فواید گوشت شتر در بارداری

 امروزه بسیاری از شهرنشینان به علت عادت نداشتن به مصرف گوشت شتر از خوردن آن اجتناب می‌کنند. برخی نیز بر این باورند که این گوشت سفت و دیرپز بوده و ارزش غذایی ندارد. حال پرسش اینجاست، ارزش غذایی گوشت شتر چه میزان است؟

گوشت شتر قوای بدنی و استقامت را زیاد کرده و اعصاب را تقویت می‌کند و از اختلالات در رشد جنین و زایمان زودرس جلوگیری می‌کند و مصرف آن به بانوان باردار و شیرده توصیه شده است…
گوشت شتر نه تنها در بارداری مضر نیست بلکه خواص زیادی از جمله تقویت قوای بدنی، کمک به رشد جنین و پیشگیری از زایمان زودرس را در خود دارد و سرشار ویتامینهای گروه B و روی است. مصرف گوشت شتر به دلیل ویژگی‌‌های متمایزی که نسبت به گوشت سایر حیوانات دارد بسیار توصیه می شود  و البته مدتی است که این گوشت طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است.

ویتامین‌های گروه B این گوشت در تقویت اعصاب تاثیر زیادی دارند و “روی” آن در تقویت قوای جنسی و جلوگیری از اختلالات در رشد جنین کارآمد است. کالری بسیار بالای گوشت شتر قوای بدنی و استقامت را زیاد می‌کند و توصیه می‌شود که بانوان باردار و شیرده، دانش‌آموزان، ورزشکاران و افراد کهنسال از خوردن آن غافل نشوند.

ارزش غذایی گوشت شتر

گوشت شتر منبع بسیار خوبی از مواد مقوی و مغذی است و از جهت مواد موثر موجود در آن باگوشت سایر دام‌های اهلی تفاوتهایی دارد. گوشت شتر در مقایسه با گوشت گاو از میزان پروتئین و چربی کمتری برخوردار است و در مقایسه با سایرگوشت‌های دیگر حاوی سدیم بیشتر و پتاسیم کمتری است.

مقدار ویتامینهای گروه ب و برخی عناصر معدنی نظیر فسفر و کلسیم در آن بسیار زیاد است. جالب است بدانید که نسبت آهن و روی موجود در این گوشت، کمتر ازسایر گوشتها است و نسبت کلسیم این گوشت در عضلات ران آن زیادتر میباشد.

 گوشت شتر برای چه کسانی ضرر دارد؟
کوهان شتر
 سرشار از چربی خالص است. بنابراین زیاده‌روی در مصرف آن برای تمام افراد خصوصا افراد با چربی خون بالا بسیار مضر میباشد.

به دلیل اینکه گوشت شتر در بسیاری مناطق به طور عمده و اصطلاحا فله ای عرضه میشود، بنابراین لزوم اگاهی از سلامت و بهداشت آن ضروری است.بنابراین توصیه میشود، هنگام تهیه آن دقت کنید که ظاهر گوشت لزج، چسبنده و مترشح نباشد و عضلات سفت و قوام طبیعی داشته باشند.

برچسب ها: , , , , , , , ,

Back to top