مامای همراه شما / پرگ

محدود کردن مصرف نمک در دوران بارداری

محدود کردن مصرف نمک در دوران بارداری

نمک از خوراکی هایی است که در سفره ی ما ایرانی ها زیاد دیده می شود اما در «دوران بارداری» باید تا می توانید مصرف آن را پایین بیاورید زیرا مصرف بیش از اندازه ی آن خطراتی را به دنبال دارد که در این مقاله بیشتر درباره ی این موضوع صحبت کرده ایم و مطالعه ی آن می تواند مفید واقع شود.

تا می توانید مصرف نمک را در بارداری محدود کنید

نمک زیاد، کلسیم را از استخوان ها می گیرد و باعث دفع آن از ادرار می شود. به همین دلیل باعث نازک شدن استخوان می شود از این رو مادران باردار به دلیل حساسیت هایی که در این دوران در استخوان هایشان وجود دارد باید مصرف آن را قطع و یا محدود کنند.

عموم متخصصین در مضرات مصرف زیاد نمک در دوران بارداری هم عقیده اند، چراکه زیاده روی در مصرف نمک در بارداری مشکلات فراوانی را ایجاد می کند.

بررسی ها نشان می دهند، نمک موجب احتباس آب در بدن زنان باردار می شود در نتیجه باعث چاقی و ورم آن ها می شود. بسیاری از خانم هایی که دچار ورم قوزک پا، ادم و تنگ شدن انگشتر در دستشان هستند، با کاهش مصرف نمک در غذای خود، ورم آنها بسیار کاهش می یابد.

مصرف نمک در دوران بارداری موجب کند شدن رشد جنین می شود و از هوش و استعداد او در بزرگسالی می کاهد.

گفتنی است؛ زنان باردار بایداز خوردن غذا های شور پرهیز کنید زیرا نمک بعد از آن که وارد خون شد از راه کلیه ها دفع می شود و چون هنگام بارداری دفع نمک به راحتی صورت نمی گیرد مقدار زیادی از آن در بافت های گوناگون بدن جمع می شود و آب را به خود می گیرد و بدین ترتیب باعث می شود قسمت های مختلف بدن ورم کنند.

برچسب ها: , ,

Back to top