مامای همراه شما / پرگ

مصرف توت فرنگی در بارداری

مصرف توت فرنگی در بارداری

توت فرنگی یکی از میوه های محبوب در میان مردم است که طرفداران بسیاری دارد. دانستن خواص آن برای «مادران باردار» مفید است. در این مقاله درباره ی ویژگی های این میوه در «بارداری» توضیحاتی داده ایم.

توت فرنگی، که به عنوان ملکه میوه ها در آسیا شناخته می شود، میوه ای سرشار از ویتامین ها، مواد مغذی بود و خواص و فواید درمانی زیادی دارد. توت فرنگی میوه ای محبوب بوده و حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان، فیبر و ویتامین می باشد.

مصرف نصف فنجان از این ماده غذایی در روز ۱۰۰ درصد از میزان موردنیاز بدن به ویتامین ث را تامین می کند. این در حالی است که ویتامین ث، ریزمغذی موثر در شکل گیری اندام های جنین و حفظ سلامت مادر محسوب می شود.

همانطور که می دانید میل شدید به خوردن مواد غذایی مختلف و آغاز روند بارداری در بدن زنان دو عامل جدایی ناپذیر هستند! به همین دلیل، نمی توان این موضوع را انکار کرد. اگر یکی از کسانی هستید که نیاز شدیدی به مصرف مواد غذایی شیرین دارید، اما نمی خواهید با مصرف چنین خوراکی هایی قند خونتان را افزایش دهید، باید به خاطر داشته باشید که مصرف میوه های مختلفی مانند میوه توت فرنگی می تواند برای شما نجات دهنده باشد.

این میوه مغذی و پرفایده چربی خوب خون را افزایش داده، فشارخون را پایین می آورد و به شما برای محافظت در برابر سرطان کمک می نماید. این میوه جزو ۲۰ میوه پر از آنتی اکسیدان بوده و منبعی خوب برای تامین پتاسیم و کلسیم می باشد. توت فرنگی از انواع مواد غذایی کم کالری و سرشار از فیبر و ویتامین های مفید در دوران بارداری است.توت فرنگی در واقع، مصرف این گروه از مواد غذایی می تواند به زنان باردار کمک کند تا نیاز بدن خود و جنین داخل رحمشان به مواد شیرین را بدون احساس گناه برآورده کنند.

ویتامین کا، ۵ B،۲ B،۶ B، پتاسیم، مس، منیزیم و امگا۳ ازجمله مواد موجود در توت فرنگی است. مطابق با تحقیقات انجام شده، قرار دادن این ماده غذایی در رژیم روزانه دوران بارداری، خطر تولد نوزادان نارس و سقط جنین را کاهش می دهد.

این ماده غذایی حاوی مقادیر فراوانی اسید فولیک بوده و مصرف آن در دوران بارداری بر حفظ سلامت جنین موثر است.

برچسب ها: , ,

Back to top