مامای همراه شما / پرگ

مصرف خاکشیر در بارداری

خیلی از مادران باردار دستورات غذایی در دوران بارداری خود را نمی دانند و دوست دارند که در این زمینه اطلاعات کسب کنند. در این مطلب به سراغ مصرف خاکشیر در «دوران بارداری» رفته ایم و اثرات آن را برای خوانندگان شرح داده ایم. البته لازم است بگوییم در خوردن این ماده غذایی نیز باید احتیاط را رعایت کرد.

بر اساس مطالعات انجام گرفته ، خاکشیر اثر مثبتی بر روند بازگشت به حالت اولیه خانم باردار پس از زایمان طبیعی دارد و باعث می‌شود که یک خانم باردار بعد از عمل زایمان ، سریعتر به حالت عادی پیش از حاملگی بازگردد. همچنین تحقیقات انجام شده حاکی از اثر مصرف خاکشیر در دوران بارداری بر سلامتی نوزاد در بدو تولد است.

با توجه به مطلب بالا ، نتایج زیر در خصوص مصرف خاکشیر در دوران بارداری حاصل می‌شود:

  1. خاکشیر از نظر تغذیه‌ای ، منعی برای مصرف در طول دوران بارداری ندارد.
     
  2. خاکشیر به دلیل اثر نرم کنندگی که بر دهانه رحم دارد ، در صورت مصرف بیش از حد ممکن است در اوایل و اواسط بارداری منجر به سقط جنین یا زایمان زودرس شود رعایت تعادل و احتیاط در مصرف آن توصیه می‌شود.
     
  3. خاکشیر اثر مثبتی برروند بازگشت خانم‌های حامله پس از عمل زایمان به حالت قبل از حاملگی دارد.
     
  4. قبل از هفته سی و هفتم بارداری و مخصوصا در اوایل دوران بارداری ، مصرف خاکشیر بایستی با احتیاط و به مقدار کم و با فاصله زیاد دفعات مصرف از یکدیگر صورت بگیرد و به هیچ وجه زیاده روی در این کار نشود که خدای ناکرده ممکن است منجر به سقط جنین یا زایمان زودتر از موعد مقرر شود.
     
  5. از هفته سی و هفتم بارداری و به جهت تسهیل زایمان طبیعی می توان خاکشیر را کم کم به مادران باردار داد تا هفته آخر بارداری که در هفته آخر بارداری ، مصرف روزانه یک لیوان شربت خاکشیر جهت تسهیل زایمان واژینال و طبیعی توصیه می‌شود.
     
  6. در خانم‌های بارداری که مشکل بسته شدن دهانه رحم در طی دوران بارداری دارند یا خانم‌های حامله‌ای که سابقه سقط جنین دارند لازم است تا مصرف خاکشیر با احتیاط باشد و این خانم‌های باردار در صورت لزوم با یک پزشک حاذق طب سنتی یا با پزشک خود مشورت نمایند.
     
  7. مصرف خاکشیر در دوران بارداری ، بر سلامتی نوزاد در بدو تولد اثر مثبتی دارد.

Back to top