مامای همراه شما / پرگ

مصرف سویا در بارداری

مصرف سویا در بارداری

شاید این تصور وجود داشته باشد که مصرف هر خوراکی گیاهی در «بارداری» مفید است اما اینطور نیست! در این مقاله درباره ی مصرف سویا در این دوران توضیحاتی داده ایم و «مادران باردار» با مطالعه ی آن از اطلاعات مفید و خوبی در این زمینه برخوردار می شوند.

زنان باردار می‌توانند در همه وعده‌های غذایی خود، بدون داشتن هیچ مشکلی دانه‌های سویا را مصرف کنند. اما برخی نگرانی‌ها در رابطه با مصرف سویا در دوران بارداری وجود دارد. بنابراین، اگر شما باردار هستید، باید برای اطمینان بیشتر، قبل از مصرف سویا و سایر مواد غذایی با دکتر معالج خود مشورت کرده و پس از تصویب او، هر ماده را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید. با این حال، بهتر است هر فردی مصرف محصولات سویا را در همه دوران زندگی خود، به ویژه در دوران بارداری فراموش نکند. فواید دانه‌‌های سویا برای سلامتی زنان باردار و جنین پژوهش‌های انجام شده در مورد منافع بهداشتی دانه‌های سویا برای زنان باردار و جنین داخل رحم این افراد نشان داده است که مصرف این ماده غذایی برای سلامت قلب، درمان دیابت نوع ۲، از بین بردن چاقی و سلامت استخوان‌های مادران حامله بسیار مفید است. مصرف این ماده غذایی برای رهایی از علائم یائسگی مانند گرگرفتگی در زنان هم بسیار مفید بوده و از بدن خانم‌ها در برابر سرطان‌ها و اختلالات عصبی (به دلیل بالا بوده آنتی‌اکسیدان موجود در سویا) محافظت می‌کند. پس، می‌توان ادعا کرد که مصرف محصولات سویا برای همه زنان باردار کاملا امن است. در ادامه این مقاله، برخی از فواید مصرف دانه‌های سویا برای سلامتی زنان در دوران بارداری بیان شده است، که عبارتند از:

۱ . کم‌کالری بودن دانه‌‌های سویا: همانطور که می‌دانید همه حبوبات غنی از مواد مغذی بوده، اما بسیار کم‌کالری هستند. در واقع، می‌توان ادعا کرد که بدن زنان باردار روند پردازش کربوهیدرات‌های موجود در دانه‌های حبوبات را با سرعت ثابتی انجام می‌دهد. در نتیجه، مصرف این مواد غذایی کمک می‌کند تا مشکل گرسنگی خانم‌های حامله برای مدت طولانی در از بین برود. در نهایت، یادتان باشد که مصرف یک وعده کوچک از حبوبات مانند دانه‌های سویا در روز می‌تواند ترکیب سخاوتمندانه‌ای از کربوهیدرات‌ها و آنتی اکسیدان‌های متعدد را به بدن زنان باردار و جنین داخل رحم این افراد ارائه دهد.

۲ . دانه‌‌های سویا منبع غنی از پروتئین گیاهی: به عنوان یک خانم جوان و بی‌تجربه به یاد داشته باشید که گیاه سویا یک منبع بزرگ از پروتئین گیاهی است. پس، زنانی که می‌خواهند در دوران بارداری گیاه‌خوار بوده و یا بیشتر از رژیم غذایی گیاه‌خواری استفاده کنند، می‌توانند این ماده غذایی را برای دریافت پروتئین مورد نیاز بدن خود و فرزند داخل رحمشان مصرف کنند. همچنین، دانه‌های سویا منبع خوبی از کلسیم و پروتئین بوده و برای زنانی که از عدم تحمل لاکتوز در بدن خود رنج می‌برند، بهترین منبع تغذیه‌ای خواهد بود.

برچسب ها: , ,

Back to top