مامای همراه شما / پرگ

مصرف پیازچه در بارداری

مصرف پیازچه در بارداری

پیازچه از جمله خوراکی هایی است که بسیاری از مردم از آن در غذاهای خود استفاده می کنند و به طور غیرمستقیم آن را مصرف می کنند. خوب است که «خانم های باردار» نیز با ارزش این ماده ی غذایی در «دوران بارداری» خود آشنا شوند.

این خوردنی بسیار مغذی و پرخاصیت ترکیبی از خواص مفید پیاز و سبزی‌ها را باهم دارد. پیازچه منبع غنی از ویتامین K، ویتامین C و هم‌چنین منبع بسیار مفیدی از ویتامین A است. افزودن پیازچه به سبزی‌ها دیگر مثل سیب‌زمینی، گل کلم، قارچ و سویا طعم بسیار خوشایندی به غذا می‌دهد و در سالاد نیز طعم و بوی آن ملایم‌تر از پیازهای دیگر است.
همان‌طور که مطرح شد پیازچه منبع غنی از ویتامین‌ها و املاح است که به درمان بسیاری از ناخوشی‌ها و بیماری‌ها کمک می‌کند و همچنین تأثیرات و پیامدهای مضر بیماری‌های دیگر را نیز کاهش می‌دهد.

 پیازچه پنج هزار سال پیش در باغ‌های چینی پرورش داده می‌شد و مصریان باستان آن را به عنوان سمبل کائنات پرستش می‌کردند.

چگونه از پیازچه ها استفاده کنیم؟
پیازچه دارای طعم ملایمی است که به عنوان یک سبزی چند منظوره می‌توان از آن در غذاهای مختلف استفاده کرد.
هر دو قسمت حبابی شکل سفید رنگ و رشته های سبز رنگ پیازچه خوردنی هستند.
پیازچه را می‌توان به صورت خام همراه با سبزی خوردن مصرف کرد یا این‌که آن را به صورت خام در کنار خوراک‌های مرغ و گوشت‌ها برای تزئین قرار داد و البته همراه با غذا آن را خورد!
علاوه بر این پیازچه‌های ریز ریز شده و خرد شده را می‌توان درون سالادها، سس‌ها و سوپ‌ها ریخت یا این‌که آن را بر روی غذاهایی چون پیتزاها، ماکارونی‌ها و… قرار داد.
برخی افراد با پیازچه املت درست می‌کنند که بسیار مطبوع است.
کوکوی پیازچه را هم امتحان کنید.

برخی از بارزترین خواص این سبزی عبارت‌اند از:

  1. کاهش میزان قند خون
  2. کاهنده و بهبوددهنده مشکلات روده‌ای و معده‌ای
  3.  دارویی برای مقابله با سرماخوردگی‌ عادی
  4. مفید برای افزایش اشتها و هضم خوب غذا
  5. افزایش سرعت گردش خون

استفاده موضعی از پیازچه:

برای رفع گلودرد قسمت سفید آن را خرد کنید و با کمی نمک و زنجبیل رنده شده در کیسه ای بریزید و بخار بدهید. کیسه بخار داده و گرم را در پارچه دیگری بپیچید و روی گلو، سینه، کف پا، پشت یا زیر بغل قرار دهید. با ایجاد تعریق، دما و درد بدن را کاهش می دهد.

برای رفع ورم پا پیازچه را به مدت چند دقیقه در کمی آب بجوشانید، سپس به شکل پوره در بیاورید و روی قسمت‌هایی که ورم دارد، قرار دهید.

برای رفع گرفتگی بینی پنبه را در آب پیازچه خیس کنید و زیر بینی قرار دهید. اگر خوابیدن به علت گرفتگی بینی سخت است کافی است چند عدد پیازچه کنار بالشت خود قرار دهید.

برچسب ها: , ,

Back to top