مامای همراه شما / پرگ

مهم‌ترین و اساسی‌ترین تمرین بارداری

مهم‌ترین و اساسی‌ترین تمرین بارداری

شاید این تصور وجود داشته باشد که در «دوران بارداری» باید مدام استراحت نمود و «مادر باردار» نباید هیچ فعالیتی انجام دهد اما در این مقاله ما درباره ی فواید قدم زدن در حین «بارداری» گفته ایم. «مادر باردار» با دانستن این فواید برای انجام پیاده روی رغبت بیشتری خواهد داشت.

یکی از مهم ترین و شاید بتوان گفت اساسی ترین و ضروری ترین تمرین در حین بارداری قدم زدن است . لذا باید در حین قدم زدن به چند نکته توجه نمایید :

* روزانه حداقل یک ربع ساعت آرام قدم بزنید .

* آرام حرکت کنید و از حرکات تند و پرشی اجتناب کنید .

* در حین قدم زدن حتما بطری آب همراه داشته باشید تا تشنه نشوید و آب از دست رفته را جبران کنید .

* در هوای سالم و تمییز قدم بزنید .

* به توصیه های متخصص زنان و زایمان خود توجه ویژه داشته باشید .

* برای قدم زدن از یک کفش راحت و سبک و لباس مناسب و راحت استفاده کنید .

افزایش شانس داشتن یک زایمان طبیعی

پیاده روی انعطاف پذیری و حرکت ماهیچه‌‌های شما را بهتر می‌کند، در نتیجه راهیست برای داشتن زایمانی سریع تر، راحت تر و بدون درد. پیاده روی صبحگاهی به زایمان طبیعی کمک بیشتری می‌کند و هنگامی که جسم شما در وضعیت خوبی قرار دارد، برای زایمان طبیعی آماده می‌باشد.

رفع استرس

استرس از علائم مشترک بسیاری از مادران باردار می‌باشد، شما می‌توانید علت آن‌را هورمون‌‌ها در نظر بگیرید. در هر صورت یک مادر حامله طی این دوران نوسانات خلقی دارد، به گونه‌ای که بعد از خوش حالی به یک باره مضطرب و نگران می‌شود. پیاده روی نیز مانند هر فعالیت ورزشی دیگری باعث آزاد شدن اندورفین می‌شود که عامل ایجاد احساسی خوب در بدن است. این فعالیت استرس شما را از بین برده و خلق شما را به خصوص طی روز‌‌هایی که احساس خوبی ندارید بهتر می‌کند.

 

برطرف کردن درد و ناراحتی‌‌ها

طی حاملگی این احتمال وجود دارد که شما مستعد درد و ناراحتی‌‌های جسمی ناشی از نداشتن فعالیت باشید. پیاده روی به برطرف شدن این درد و ناراحتی‌‌ها کمک می‌کند. کشش پا‌‌ها در طول پیاده روی نیز به رهایی از این درد‌‌ها کمک می‌کند.

برچسب ها: ,

Back to top