مامای همراه شما / پرگ

میان وعده های سالم در بارداری

میان وعده های سالم در بارداری

تغذیه مناسب و سالم از شروط اساسی بدن مادر باردار برای سلامتی است. این تغذیه باید با آگاهی و بابرنامه مصرف شود. در این مقاله تعدادی میان وعده سالم برای «مادران باردار» معرفی کرده ایم تا در زمان «بارداری» بتوانند آن ها را مصرف کنند.

پرتقال، گریپ‌فروت و نارنگی را به قطعات مربعی شکل برش و مقداری آب لیمو و عسل روی آن بریزید. اسید میوه و بوی خوش آن جلوی تهوع شما را می‌گیرد و در ضمن میان‌وعده‌ای مملو از ویتامینC مصرف کرده‌اید.

۲ میان‌وعده انرژی‌زا

یک بطری کوچک آب معدنی و یک مشت میوه‌های خشک: آب معدنی حاوی منیزیم است که از خستگی، گرفتگی عضلات و یبوست پیشگیری می‌کند. میوه‌های خشک نیز حاوی فروکتوز و انواع ویتامین‌ها هستند و تا وعده بعدی شما را سیر نگه می‌دارند.

ماست و غلات: یک کاسه ماست میوه‌ای را با ۳۰ گرم غلات کامل بدون شکر مخلوط کنید. این میان‌وعده برای مصرف قبل از شنای دوران بارداری مناسب است. در ضمن حاوی کلسیم، پروتئین، ویتامین و قندهای پیچیده است و می‌تواند تقریبا ۳ ساعت شما را سیر نگه دارد و باعث اضافه‌وزن هم نمی‌شود.

۲ میان‌وعده برای زمان گرسنگی

ساندویچ مرغ: وسط ۲ ورقه نان‌ سبوس‌دار، ۵۰ گرم گوشت مرغ کبابی همراه با چند برگ کاهو و کمی روغن زیتون بریزید و نوش جان کنید. پروتئین گوشت مرغ گرسنگی شما را از بین می‌برد و نان هم میل به مصرف شیرینی را کم می‌کند.

موز غوطه‌ور در شکلات: موز را از طول برش بزنید و به ۴ قسمت تقسیم کنید. روی هر برش قطعه‌ای شکلات تلخ بگذارید و چند لحظه آن را درون فر قرار دهید تا شکلات آب شود. با خوردن این میان‌وعده هم ویار شما به خوردن شیرینی از بین می‌رود هم منیزیم و سایر ویتامین‌ها را دریافت کرده‌اید.

 

برچسب ها: , , ,

Back to top