مامای همراه شما / پرگ

میوه های تابستانی در بارداری

هیدراته ماندن در “دوران بارداری” برای سلامت مادر و نوزاد بسیار مهم است. سلامت کیسه آمنیوتیک و جفت زن باردار به هیدراتاسیون مناسب بستگی دارد.

زنانی که حالت تهوع صبحگاهی دارند بیشتر در معرض خطر کم آبی بدن قرار دارند. یکی از راه‌های کمک به مبارزه با اثرات منفی از دست دادن مایعات بیشتر از آنچه در دوران بارداری مصرف می‌کنید، مصرف میوه است. یک وعده میوه یا یک فنجان یا یک تکه میوه است. به عنوان مثال، یک سیب یا پرتقال به عنوان یک وعده به حساب می آید.

طبق گفته انجمن بارداری آمریکا، یک زن باردار باید روزانه دو تا چهار وعده میوه مصرف کند. ویتامین ها، مواد معدنی، آب و فیبر موجود در میوه، آن را به یک غذای تقریباً عالی تبدیل می کند. تابستان زمان ایده آلی برای افزودن میوه های بیشتر به رژیم غذایی است. در اینجا چند “میوه تابستانی در بارداری” وجود دارد که ترکیبی عالی از مواد مغذی و آبرسانی را ارائه می دهد :

میوه-های-تابستانی-در-بارداری

زغال اخته، تمشک و شاه توت :

زغال اخته، تمشک و شاه توت دارای مواد مغذی گیاهی ضروری مانند آنتوسیانین ها و فلاونوئیدها هستند. آنها سرشار از ویتامین C، کربوهیدرات و فولات هستند. خوردن کربوهیدرات های غنی از مواد مغذی باعث افزایش انرژی و تزریق سریع مواد مغذی می شود که از سلامت مادر و کودک حمایت می کند.

پرتقال :

پرتقال حاوی سطوح بالایی از فولات است، ویتامین B که از رشد نخاع و مغز کودک حمایت می کند. سطوح بالای ویتامین C موجود در پرتقال ممکن است به محافظت از سلول ها در برابر استرس اکسیداتیو کمک کند و برای جذب مناسب آهن مهم است.

موز :

موز منبع عالی ویتامین B6، پتاسیم، ویتامین C و فیبر است. B6 ممکن است به تسکین استفراغ و حالت تهوع رایج در ماه های اولیه بارداری کمک کند.

انبه :

یک وعده انبه ۱۰۰ درصد از مقدار توصیه شده روزانه ویتامین C را ارائه می دهد. همچنین حاوی سطوح بالایی از ویتامین A است که برای حمایت از سیستم ایمنی و پیشگیری از عفونت های تنفسی مهم است.

لیمو :

لیمو ممکن است با تحریک سیستم گوارشی به رفع یبوست کمک کند و آب لیمو به برخی از زنان باردار کمک می کند تا بر حالت تهوع مرتبط با بارداری غلبه کنند. آنها همچنین دارای ویتامین C.1 بالایی هستند.

آووکادو :

آووکادو که سرشار از فولات است، پتاسیم، کولین، فیبر، ویتامین K، ویتامین C، ویتامین B و منیزیم نیز دارد. پتاسیم و منیزیم موجود در آووکادو ممکن است به مبارزه با حالت تهوع و گرفتگی عضلات پا مرتبط با بارداری کمک کند و کولین برای رشد اعصاب و مغز کودک بسیار مهم است.

هندوانه :

۹۲ درصد هندوانه آب است که آن را پادزهر کاملی برای کم آبی بدن می کند. همچنین سرشار از مواد معدنی ضروری است و لیکوپن ضد سرطان و حمایت کننده سیستم ایمنی بیشتری نسبت به گوجه فرنگی دارد.

طالبی :

طالبی دارای سطوح بالایی از بتاکاروتن است که برای بافت، بینایی، سیستم ایمنی و رشد سلولی کودک ضروری است. همچنین پتاسیم، اسید فولیک و ویتامین C را ارائه می دهد. با این حال، شستن کامل پوست طالبی قبل از بریدن بسیار مهم است. . خطر آلودگی لیستریا واقعی است، بنابراین بهتر است از خرید طالبی از پیش بریده شده آن خودداری کنید.

میوه-های-تابستانی-مناسب-بارداری

چگونه میوه های تابستانی را تمیز کنیم ؟

حتی اگر میوه شما از قبل شسته شده باشد، مهم است که خودتان آن را تمیز کنید. وقتی میوه را از میوه فروشی به خانه می آورید، با شستن فوراً آن را در خانه در دسترس قرار دهید.

به دلیل اندازه کوچک و شکل های عجیب و غریب، تمیز کردن توت ها ممکن است دشوارتر باشد. سه قسمت آب سرد را با یک قسمت سرکه سفید مخلوط کنید و اجازه دهید توت ها حدود ۱۰ دقیقه خیس بخورند. سپس توت فرنگی را صاف کرده و در یک لایه در یک ظرف کم عمق نگهداری کنید و در یخچال بگذارید. سرکه به کاهش باکتری های مضر کمک می کند.

به استثنای موز، شستن همه میوه ها مهم است، حتی اگر پوست آن خوراکی نباشد. وقتی خربزه، پرتقال یا لیمو را برش می دهید، چاقو هر گونه باکتری روی سطح میوه را به قسمت خوراکی می کشاند.

میوه های ارگانیک در مقابل انتخاب های معمولی

در حالی که هیچ تفاوت تغذیه ای شناخته شده ای بین میوه های معمولی و ارگانیک وجود ندارد، انتخاب غذای ارگانیک در صورت امکان مزایایی دارد.

اجتناب از مواد سمی برای زنان باردار بسیار مهم است. انتخاب مواد غذایی ارگانیک یکی از راه های کاهش قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و آفت کش ها است.

میوه‌های ارگانیک معمولاً گران‌تر از میوه‌های معمولی هستند. 

گروه کاری محیط‌زیست فهرستی از سبزیجات و میوه‌هایی که به‌طور معمول رشد می‌کنند و در معرض بالاترین سطوح مواد شیمیایی و آفت‌کش‌ها قرار دارند را منتشر می‌کند. آنها همچنین فهرستی از محصولاتی را منتشر می کنند که در شرایط رشد معمولی در معرض حداقل خطر آلودگی هستند. به عنوان مثال، یک توت فرنگی معمولی ۲۰ آفت کش را نشان داد در حالی که کمتر از ۱ درصد از نمونه های آووکادو که به طور معمول رشد کرده بودند، هرگونه آفت کش را نشان دادند.

ویتامین های دوران بارداری با ویتامین های C و B

انجمن بارداری آمریکا توصیه می کند که زنان باردار و زنانی که در تلاش برای باردار شدن هستند، یک ویتامین قبل از تولد برای پر کردن شکاف های تغذیه ای مصرف کنند. یک رژیم غذایی سالم قبل و در طول بارداری برای حمایت از سلامت مادر و رشد کودک ضروری است.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای راجع به استفاده از میوه های تابستانی در بارداری داشته اید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برچسب ها:

Back to top