مامای همراه شما / پرگ

نگران باکتری ها باشید تا کلر

نگران باکتری ها باشید تا کلر

دغدغه ی رفتن به استخر و حساس بودن نسبت به آب آن یکی از دغدغه های همیشگی «مادران باردار» بوده است. در این مقاله بر اهمیت سالم بودن آب و عدم وجود باکتری تاکید کرده ایم و پاسخ برخی شبهات موجود در این زمینه را داده ایم.

“مطالعاتی که رابطه ای بین آب کلردار و ناهنجاری های نوزادی را نشان دهد، وجود ندارد. به هر حال باید بیشتر نگران باکتری ها و میکروب های موجود در آب ضد عفونی نشده بودتا کلر موجود در آب.در واقع رفتن به استخرهایی که با کلر ضدعفونی نشده اند، خطر در معرض عفونت قرار گرفتن را بیشتر می کند. پس تا هنگامی که مواد شیمیایی موجود در استخر، کنترل می شو ند، مشکلی بوجود نخواهد آمد. هیچ گونه مدرک و سند قطعی در دسترس نیست که نشان دهد کلر موجود در آب(دراستخر دارای میزان کلر مناسب) بتواند تاثیری منفی بر سلامت خانم باردار و یا جنین او بگذارد”.

خون ریزی از واژن ،سرگیجه یا احساس از هوش رفتن کوتاه شدن تنفس ، زیاد شود درد سینه ، سردرد ، ضعف عضلانی ، درد ساق پا ورم آن ، انقباض رحم ، کاهش حرکات جنین ،خروج آب از واژن…

آکوا یوگا یکی از ملایم ترین و در عین حال موثرترین انواع ورزش آبی است که از شناوری و معلق ماندن در آب و نیز کشش در عمق و آرام سازی بهره می برد. در خانم های باردار و آن هایی که بتازگی مادر شده اند، ظرفیت تنفسی را بدون تقلا و فشار بالا می برد تا بتوانند هم زمان آرام سازی و کشش داشته باشند. به شکل یوگای پری ناتال و کودکان برای والدین و نوزادان شان در آب آموزش داده می شود . یوگا در آب ورزشی ایده ال برای دوران بارداری و آمادگی برای زایمان است. فواید یوگای پیشرفته می تواند با آکوا یوگای برنامه ریزی شده به سادگی به دست آید.

بهتر است شما در هوای مناسب در استخر های روباز شنا کنید و نیز از آب های گرم به این دلیل که می توانند سبب افزایش آزادسازی فرآورده های حاوی کلر گردند، استفاده نکنید. اگر شنا کردن را در استخر سر پوشیده انجام می دهید، باید نسبت به مناسب بودن تهویه، انباشتگی کلرامین (NH2Cl) اطمینان پیدا کنید. میزان تراکم مناسب باید حفظ شده و دمای آب نیز اندازه گیری شود. لغزش روی بتون، مساله نگران کننده ای است و می تواند منجر به صدمات جدی شود. با کمی احتیاط، بروز صدمات در هر نوع استخری قابل پیش گیری است. بهتر است پس از هر ۱۵ دقیقه شنا ۵ دقیقه نیز استراحت داشته باشید.علایم و نشانه های هشدار با مشاهده هر یک از نشانه های زیر در هنگام شنا کردن، آن را متوقف کرده،برای بررسی های بیشتر به پزشک مشاور خود مراجعه نمایید

برچسب ها: ,

Back to top