مامای همراه شما / پرگ

هر گوشتی را مصرف نکنید

هر گوشتی را مصرف نکنید

تغذیه ی مناسب در «دوران بارداری» بسیار اهمیت دارد و «مادر باردار» باید با توجه به توصیه های گفته شده در این زمینه، برنامه ی غذایی خود را تنظیم کند. در این مقاله درباره ی مصرف غذاهای گوشتی در «بارداری» هشدار داده ایم و به دلایل آن پرداخته ایم.

غذاهای مانده مخصوصا غذاهای گوشتی فرآوری شده برای خانمهای باردار بدترین سم هاست. بنابراین از خوردن سوسیس، کالباس، ژامبون، ساردین، انواع کنسرو ها و ماهی مانده خودداری کنید.

گوشت های فریز شده و منجمد ممکن است آلوده به لیستر یا باشند به همین دلیل گوشتها را در آب جوش انداحته و بجوشانید تا کاملا پخته شده و باکتری های آن کشته شوند. این گوشت ها ممکن است آلوده به توکسوپلاسما نیز باشد که انگلی است که موجب یک نوع عفونت می شود و با اینکه نادر است، ممکن است موجب مرده به دنیا آمدن نوزاد یا مشکل حاد برای سلامتی جنین شود.

از مصرف غذاهای دریایی دودی یا منجمد باید خود داری شود. شیر غیر پاستوریزه می تواند حاوی نوعی باکتری باشد که از جفت عبور کرده و باعث بروز عفونت و مسمومیت خونی در جنین گردد.

نکته! توصیه می شود زنان در دوران بارداری تخم مرغ را در حالی که سفیده و زرده آن کاملا پخته شده و سفت شده مصرف کنند، چون مصرف خام آن زیان آور است.

آیا خوردن سوسیس سرخ شده در دوران بارداری زنان امن است؟

مصرف سوسیس سرخ کرده در دوران بارداری، اگر به طور کامل پخته شده و به صورت گرم انجام گیرد، برای سلامت خود مادر و جنین داخل رحم او امن خواهد بود. به دلیل این که سوسیس از گوشت گاو، گوشت بره و گوشت گوساله تهیه می شود، بنابراین باید در درجه حرارت ۱۶۰ ° F پخته شود، البته سوسیس های تهیه شده از گوشت مرغ هم وجود دارد. این نوع سوسیس ها باید با درجه حرارت ۱۶۵ ° F پخته شوند.

در ابتدا، لازم است بدانید که شما زن حامله نیاز دارید که گوشت را تا زمانی که رنگ صورتی خود را از دست بدهد طبخ کنید، تا آب داخل آن به طور کامل خشک شود. در کنار این اقدامات احتیاطی، زنان باردار باید برای اطمینان بیشتر در مورد سلامت خود و فرزند داخل رحمشان، قبل از برنامه ریزی برای قرار دادن سوسیس در رژیم غذایی روزانه خود، حتما با یک دکتر متخصص زنان و زایمان مشورت کنند

برچسب ها: , ,

Back to top