مامای همراه شما / پرگ

کرم ضد آفتاب مناسب در دوران بارداری

کرم ضد آفتاب مناسب در دوران بارداری

بسیاری از «مادران باردار» در «دوران بارداری» خود از کرم های ضد آفتاب استفاده می کنند اما آن ها ممکن است ندانند چه کرمی مناسب آن هاست و در صورت استفاده از کرم های نامناسب خطراتی گریبانگیر آنهاست. در این مقاله درباره ی کرم های ضد آفتاب مناسب صحبت کرده ایم.

استفاده از کرمهای ضدآفتاب برای پیشگیری از بروز و یا تشدید لک‌ در دوران بارداری ضروری است زنان باردار باید حتی‌المقدور در معرض آفتاب مستقیم قرار نگیرند و در این صورت هر سه ساعت یک بار ضد آفتاب خود را تجدید کنند.

حتما شما هم از اینکه در دوران بارداری، زیبایی تان را از دست بدهید، نگران اید. این، نگرانی خیلی از خانم های باردار است که از دست ترک ها و تیرگی پوست بدن و صورت شان خسته شده اند.

هیچ دلیل ثبت شده ای وجود ندارد که مواد شیمیایی موجود در کرم های ضدآفتاب که از طریق پوست جذب می شوند، به مادر یا به جنین آسیبی رسانده باشد. اگر بخواهید بیش از حد محتاط باشید، می توانید از یک ضدآفتاب غیرشیمیایی استفاده کنید.

اما خانم های باردار وقتی سراغ کیف آرایش شان می روند، نگرانی دیگری هم دارند: آیا استفاده از این مواد آرایشی و بهداشتی در دوران بارداری، خطری برای جنین ایجاد نمی کند؟
بارداری و برنزه کننده ها
حال دیگر مهم نیست چگونه این سوختی ها روی پوست به وجود آمده باشند. تابش خورشید روی پوست صورت و پیشانی باعت بروز لکه هایی در صورت می شود که این امر در زنان باردار که خود به دلیل تغییرات هورمونی مستعد به وجود آمدن لک هستند، بیشتر نمود پیدا می کنند. بنابراین به زنان باردار توصیه می شود که در صورت امکان کمتر در معرض آفتاب و نور مستقیم خورشید قرار گیرند.
برخلاف شایعات موجود در بین مردم، استفاده از لوسیون های حمام آفتاب (برنزه کننده ها) کمتر از خود آفتاب گرفتن ضرر دارد. سوختگی ها و برنزه شدگی های پوست احتمال به وجود آمدن چین و چروک را در پوست زیاد می کند.

برچسب ها: ,

Back to top