مامای همراه شما / پرگ

گیلاس بعد از غذا ممنوع!

گیلاس بعد از غذا ممنوع!

برنامه ی غذایی افراد متفاوت است و خیلی ها عادت دارند بعد از غذا بلافاصله چای می خورند یا عده ای نیز بعد از غذا میوه می خورند اما در این مقاله از قول یک متخصص تغذیه بیان کرده ایم که خوردن گیلاس بعد از غذا توصیه نمی شود.

محمد تقی انوشه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه درخت گیلاس از دو نوع ترش و شیرین است گفت: نوع شیرین آن را گیلاس و نوع ترش آن را آلبالو می گوییم.

دکتر انوشه با اشاره به اینکه این میوه بیشتر در مناطق کوهستانی کشت می شود افزود: این  میوه ۱۰ تا ۱۵ درصد قند دارد و یک واحد آن تقریبا ۷۳ گرم یا یک فنجان کوچک که ۱۲ تا ۱۵ گیلاس است ۵۲ تا ۶۰  کالری دارد.

وی در ادامه گفت: در پزشکی سنتی از گیلاس برای ناراحتی های کلیه و کیسه صفرا و نقرس استفاده می شود.

دکتر انوشه با بیان اینکه گیلاس گیاهی ضد باکتری است که برای جلوگیری از فساد دندان بکار می رود افزود: عصاره گیلاس تا ۸۹ درصد فعالیت آنزیم های عامل تشکیل پلاک دندان را متوقف می کند.

وی در ادامه در خصوص ویتامین این میوه اظهار داشت: ویتامین A,C فولیک اسید، پتاسیم، منیزیم، کلسیم از جمله ویتامین های مفید در این میوه هستند.

این متخصص تغذیه همچنین تصریح کرد: این میوه در موارد دارویی به عنوان یک گیاه قابض برای رفع خشکی حلق و ریه مفید است و به دلیل اینکه باعث هضم سریع غذا می شود توصیه می شود بعد از غذا خورده نشود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: به علت مزایای فراوانی این میوه برای بدن و پایین بودن میزان قند موجود در آن بیماران دیابتی نیز از این میوه می توانند استفاده کنند.

برچسب ها: , , ,

Back to top