مامای همراه شما / پرگ

یک معجون انرژی‌زا در بارداری

یک معجون انرژی‌زا در بارداری

در این مقاله یک معجون انرژی زا برایتان معرفی کرده ایم که حاوی مواد مغذی و مفیدی است و «مادران باردار» از این معجون انرژی زیادی می گیرند. همچنین درباره ی نقش تغذیه در «بارداری» و توصیه های خوراکی در این مورد توضیحاتی داده ایم.

معجون انرژی زا
این ترکیب غذایی که حاوی انواع مغزیجات و مواد دیگری نظیر عسل است، عمدتا توسط ورزشکارانی همچون کوهنوردان مصرف می‌شود تا در حین انجام تمرینات سخت ورزشی از انرژی نهفته در این ترکیبات نهایت بهره را ببرند. از این نوع معجون‌های انرژی‌زا در فروشگاه‌های مواد غذایی به وفور یافت می‌شود، اما توصیه می‌شود که خودتان با استفاده از مغزیجات تازه از جمله بادام اقدام به تهیه این نوع معجون‌ها کنید.

* برای دریافت مواد مغذی مورد نیاز، انواع متنوعی از غذاها را بخورید. مصرف روزانه ۶ تا ۱۱ واحد نان و غلات، ۲ تا ۴ واحد میوه، ۴ واحد یا بیشتر سبزیجات، ۴ واحد لبنیات و ۳ واحد از منابع پروتئینی (گوشت قرمز، مرغ، ماهی، تخم مرغ یا مغز دانه ها) توصیه می گردد. میزان کمی از چربی ها و شیرینی ها را دریافت نمایید.

بهترین منابع کلسیم لبنیات مثل شیر، ماست، پنیر، کشک و قره قوروت و نیز غذاهای دریایی است. سایر منابع کلسیم شامل : سبزیجات برگ سبز، کشمش، بادام، پسته، بادام زمینی و گردو است.

* غذاهای با فیبر بالا مانند برنج، ماکارونی، غلات و نان های سبوس دار و نیز میوه ها و سبزیجات را انتخاب نمایید.

* زمانی که باردار هستید، مطمئن شوید ویتامین ها و املاح کافی را از رژیم روزانه خود دریافت می کنید. به منظور اطمینان از دریافت ویتامین ها و املاح کافی، هر روز مکمل ویتامین های مورد نیاز دوران بارداری را دریافت نمایید.

* در دوران بارداری، روزانه ۱۰۰۰ تا ۱۳۰۰ میلی گرم کلسیم از رژیم خود دریافت نمایید. به این منظور روزانه حداقل ۴ واحد لبنیات و غذاهای غنی از کلسیم بخورید.

برچسب ها: , , , , ,

Back to top