مامای همراه شما / پرگ

در ماه های آخر بارداری رانندگی نکنید

در ماه های آخر بارداری رانندگی نکنید

توصیه پزشکان این است که در ماه های آخر «بارداری» خود رانندگی نکنید اما برای رانندگی کردن در «دوران بارداری» بهتر است نکاتی را نیز بدانید. بعضی از موارد واقعا خطرناک است و بهتر است جدی بگیرید. در ادامه بخشی از این نکات را آورده ایم.

حتی اگر شما هیچ مشکل خاصی هم در طول دوران بارداری نداشتید، بهتر است از رانندگی کردن در سه ماهه آخر بارداری خودداری کنید. احساس خستگی و خواب آلودگی در ماه های آخر بارداری به خاطر افزایش دمای بدن یکی از دلایل توصیه به عدم رانندگی در این ماه ها است.

یکی دیگر از دلایلی که سبب می شود پزشکان، رانندگی را در سه ماهه سوم بارداری ممنوع کنند این است که قرار گرفتن پاها در یک حالت خاص سبب گرفتگی عضلانی و ورم کردن آنها می شود. بنابراین ممکن است شما ساعت ها در ترافیک بمانید و پاهای تان با ثابت ماندن دچار گرفتگی شوند و در نتیجه به راحتی نتوانید در مواقع ضروری از کلاچ و ترمز استفاده کنید و به دردسر بیفتید.

اگر به هر دلیلی مجبور به رانندگی در دوران بارداری هستید، این نکات را رعایت کنید: شب ها رانندگی نکنید. وقتی پشت چراغ قرمز یا در ترافیک گیر کردید، پاها و زانوهایتان را تکان دهید و بچرخانید.

اگر فرزند دیگری دارید و او هنگام رانندگی شما، در حال غرغر کردن ست، یا سر به سرش نگذارید یا کناری پارک کنید و بعد از حل شدن مشکل تان به رانندگی ادامه دهید. به هیچ عنوان در ده روز آخر بارداری رانندگی نکنید.

همیشه تلفن همراه تان کنارتان باشد تا بتوانید در مواقع ضروری از افراد خانواده یا اورژانس کمک بگیرید. اگر قرار است به روش سزارین زایمان کنید، یک هفته قبل از زایمان رانندگی نکنید. برای جلوگیری از کمردرد، یک بالشتک کوچک پنبه ای پشت کمرتان قرار دهید. اگر سابقه سقط جنین دارید، به هیچ عنوان رانندگی نکنید.

اگر مسیرتان طولانی است، هر نیم ساعت یک بار ماشین را نگه دارید، پیاده شوید و ۵ دقیقه راه بروید و حرکات کششی انجام دهید. از صحبت کردن با تلفن همراه حتی با هندزفری و سر و کله زدن با رادیوپخش حین رانندگی خودداری کنید.

اگر کمردرد ناشی از بارداری دارید، دور رانندگی را خط بکشید. هنگام رانندگی به سمت جلو متمایل نشوید و کاملا صاف به صندلی تکیه دهید. صندلی تان را تا جایی که می توانید از فرمان ماشین دور کنید.

برچسب ها: , ,

Back to top