مامای همراه شما / پرگ

خواص موز در بارداری

خواص موز در بارداری

در هنگامی که در «بارداری» دچار بیماری می شوید میوه ها می توانند به عنوان یک داروی طبیعی به شما کمک نمایند. در این مطلب خواص موز را در هنگام اسهال در «بارداری» شرح داده ایم. همچنین موز فواید دیگری نیز دارد که آن ها را در ادامه آورده ایم.

موز یکی از موادی است که برای سیستم گوارشی که به هنگام اسهال به هم ریخته، مناسب می‌باشد، زیرا میوه‌ای ملایم و سهل الهضم می‌باشد. موز به علت دارا بودن پتاسیم فراوان، می‌تواند به جایگزین کردن الکترولیت‌هایی که دراثر اسهال از بدن دفع شده‌اند، کمک کند. از طرفی موز به علت داشتن پکتین فراوان (نوعی فیبر قابل حل) می‌تواند به جذب و حفظ مایعات در روده‌ها کمک کرده و از دفع آب و سایر مواد مورد نیاز بدن جلوگیری ‌کند.

موز همچنین حاوی مقادیر قابل توجهی از یک نوع فیبر قابل حل به نام اینولین می‌باشد که به رشد و تقویت باکتری‌های مفید بدن که در روده زندگی می‌کنند، کمک می‌کند.

مطالعات زیادی نشان می دهد مصرف موز در طول بارداری مزایای زیادی دارد. مصرف روزانه موز به سلامتی مادر و جنین کمک می کند.

نوسانات فشار خون مشکل دیگری است که خانم باردار با آن مواجه است. حفظ فشار خون در حالت متعادل با استفاده از رژیم غذایی مناسب بهترین روش برای جلوگیری از نگرانی های غیرضروری است.

از آن جایی که موز سرشار از پتاسیم است، بنابراین فشار خون خانم باردار را در حالت متعادل نگه می دارد. همچنین پتاسیم به کاهش گرفتگی عضلات و درد پا در طول بارداری کمک می کند.
یبوست برای یک خانم باردار مشکلات زیادی ایجاد می کند. برای کاهش یبوست، گاز معده و دل پیچه بدون مصرف مکمل ها، بهتر است موز را در رژیم غذایی قرار دهید.
موز حاوی فیبر می باشد که باعث کاهش دل پیچه و دفع راحت مدفوع میشود. بنابراین فشار کمتری به رحم وارد می شود.

برچسب ها: , , ,

Back to top