مامای همراه شما / پرگ

روش تشخیص پارگی یا سوراخ شدن کیسه آب اطراف جنین

روش تشخیص پارگی یا سوراخ شدن کیسه آب اطراف جنین

در مقالات قبلی درباره ی کیسه آب «جنین» توضیحاتی دادیم و برخی مشخصات آن را بیان کردیم. حال تصمیم داریم روش تشخیص و پارگی کیسه آب را توضیح دهیم. لذا برای کسانی که درباره ی کیسه آب اطلاعاتی ندارند، توصیه می کنیم مقالات قبلی را نیز مطالعه کنند.

چطور مطمئن شوم که کیسه آب پاره شده است؟

معمولا پی بردن به این نکته که آیا کیسه آب پاره شده است، واقعا به این راحتی ها هم نیست. به عنوان مثال خیلی از خانم ها به خصوص اگر فقط کمی احساس خیسی کنند، نمی توانند بفهمند که این مایع، مایع آمنیوتیک بوده یا ادرار که در نتیجه فشارهای وارده به مثانه از بدن خارج شده است.

اگر مطمئن نیستید که کیسه آب تان پاره شده یا نه، با پزشک تان تماس بگیرید یا خودتان را به بیمارستان برسانید. تیم پزشکی با انجام معاینه و انجام تست آزمایشگاهی متوجه می شوند که دفع مایع از بدن شما ناشی از پاره شدن کیسه آب هست یا نه. به محض رسیدن به بیمارستان به کادر پزشکی اعلام کنید که احتمالا کیسه آب تان پاره شده و آماده باشید تا به سوالاتی در خصوص بو یا رنگ خاص مایعی که از بدن تان دفع شده به پزشک یا ماما پاسخ دهید.

پاره شدن کیسه آب چه احساسی دارد؟

در طول دوره بارداری جنین داخل ساکی پر از مایع به نام ساک آمنیوتیک قرار گرفته و مایع داخل این ساک نیز مایع آمنیوتیک نام دارد. در ابتدای زایمان یا در طول فرایند زایمان این کیسه پاره شده و به این مرحله اصطلاحا پاره شدن کیسه آب گفته می شود. البته ممکن است کیسه آب در حوالی روزی که برای زایمان شما تعیین شده، پاره شود اما فرایند زایمان آغاز نشود که به این حالت پارگی زودرس کیسه آب گفته می شود.

وقتی کیسه آب پاره می شود دچار نوعی احساس خیسی در ناحیه واژن می شوید و ممکن است حتی مقداری ترشحات نیز در قسمت های خارجی آلت تناسلی خود احساس کنید. البته کمتر پیش می آید که مثل فیلم های خارجی، حجم زیادی مایع از بدن تان خارج شود!

برچسب ها: , ,

Back to top