مامای همراه شما / پرگ

این مواد غذای را در ماه دوم بارداری مصرف نکنید!!

«ماه دوم بارداری» ماه شروع استخوان سازی و تشکیل سیستم عصبی جنین است. تغذیه دوران بارداری همان طور که همیشه گفتیم مهم‌ترین مسلئه دوران بارداری است، اما همه مواد غذایی در طی «دوران بارداری» نباید مصرف شود به خصوص در ماهای خاصی، زیرا مصرف برخی مواد غذایی خاص باعث بروز مشکلات و دردسرهایی برای مادر و جنین می‌شود ما سعی کردیم برخی از این خوراکی‌ها را برایتان بگوییم.

سعی کنید در راستای برنامه غذایی دوران بارداریتان حتما با دکتران مشورت لازم را داشته باشید. زیرا بدن هر فرد با فرد دیگر متفاوت است و خصوصیات خاص خود را دارد. بسیاری از زنان باردار در طی دوران بارداری خوردن همه غذاها را برای کمک به رشد جنین خود لازم و ضروری می دانند. اغلب آن ها فراموش می کنند که مصرف برخی مواد غذایی در دوران بارداری ، ممکن است سلامتی آن ها و جنین داخل رحمشان را به خطر اندازد،اما مواد غذایی هستند که باید در ماه دوم بارداری خورده شوند ، این مواد را می توانید در آنچه باید در ماه دوم بارداری بخورید ، بخوانید .در ادامه این مقاله، لیستی از مواد غذایی را که شما باید در طول ماه دوم بارداری و در کل این دوران ، از رژیم غذایی دوران بارداری خود حذف نمایید، برایتان ارائه شده است :

۱٫ مصرف گوشت نیم پز در ماه دوم بارداری ممنوع :

گوشت نیم پز یکی از مواد غذایی است که شما باید از مصرف آن در ماه دوم بارداری خود جلوگیری کنید، لازم است بدانید که گوشت نیم پز حاوی لیستریا می باشد، که می تواند اثرات منفی زیادی بر رشد جنین شما در طول دوران بارداری بگذارد.

۲٫ حذف پنیرهای نرم از تغذیه ماه دوم بارداری :

پنیرهای نرم، مثل پنیر بری نباید در طول ماه دوم بارداری مصرف شود. زیرا این نوع پنیرها شامل باکتری E.coli می باشند. زمانی که شما به عنوان یک مادر باردار از این نوع پنیرها مصرف می کنید، به احتمال زیاد در معرض خطر عفونت های بارداری قرار خواهید گرفت و سلامتی شما و فرزندتان به خطر خواهد افتاد.

۳٫ ممنوعیت خوردن کبد یا جگر در ماه دوم بارداری :

از آنجا که شما به عنوان یک مادر باردار، به دنبال افزایش مقدار آهن در بدن خود هستید، ممکن است در نظر داشته باشید که خوردن جگر در ماه دوم بارداری، این نیاز شما را برطرف خواهد نمود. ولی با این حال، یکی از مواد غذایی که شما نباید در طول ماه دوم بارداری خود بخورید، همین جگر است. این ماده غذایی حاوی رتینول می باشد که می تواند سبب سقط جنین در این دوره از بارداری شود.

۴٫ شیر غیر پاستوریزه در ماه دوم بارداری ممنوع :

اگر شیری که در ماه دوم بارداری از آن استفاده می کنید پاستوریزه نیست، هرگز آن را مصرف نکنید. به دلیل این که این نوع شیر حاوی میکروارگانیسمهای پاتوژن می باشد و می تواند سلامت شما را در معرض خطر قراردهد. همچنین، شیر غیر پاستوریزه ممکن است آلوده به میکروب سالمونلا و سایر باکتری های مضر باشد که برای سلامتی شما و فرزندتان خطرناک خواهد بود. منبع سایت من مامانم

برچسب ها: ,

Back to top