مامای همراه شما / پرگ

خواص آلبالو در بارداری

خواص آلبالو در بارداری

میوه جات در سبد غذایی «مادران باردار» از اهمیت زیادی برخوردار هستند و خوب است که به آن ها توجه بیشتری شود. این بار خواص آلبالو را برایتان شرح داده ایم تا با آن بیشتر آشنا شوید و همچنین فواید و مضرات آن را بدانید.

آلبالو حاوی ویتامین C، ویتامین B، بتاکاروتن، فیبرهای غذایی، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های فراوان است. آلبالو در مقایسه با گیلاس ویتامین C و بتاکاروتن بیشتری دارد. این میوه همچنین حاوی میزان زیادی ویتامین E است.

خواص آلبالو در بارداری 

آلبالو میوه‌ای است نفاخ است و بانوان باردار باید به این نکته توجه کنند. اما مصرف مقادیر متعادل آلبالو در دوره بارداری مفید است و مشکلی برای مادران باردار ایجاد نمی کند ولی بی خطر بودن چای آلبالو و مصارف دیگر از این میوه به اثبات نرسیده است.

خواص آلبالو در شیردهی

آلبالو از جمله میوه های تابستانی است که نفاخ بوده و در مواردی که تولید نفخ می کنند وارد شیر میشوند و باعث دل درد و نفخ شیرخوار خواهند شد. برای رفع این مشکل می توان پس از مصرف میوه عرق نعناع خورد. البته عرق نعناع باید زمانی خورده شود که ترکیباتی که تولید نفخ می کنند، هنوز وارد شیر نشده باشند.

کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی
آیا نگران بیماری‌های قلبی هستید؟ فلاونون و فلاونول های موجود در آلبالو از قلب، عروق خونی و دستگاه گردش خون شما محافظت می‌کنند. آنتی اکسیدان های موجود در این میوه مانند دارو عمل کرده و مقدار استفاده بدن شما از قندها و چربی‌ها را کنترل می‌کند. شما می‌توانید فشار خون خود را کم کنید، گردش خونتان را تقویت کنید، ماهیچه‌های قلبتان را قوی کنید و در آخر از خاصیت‌های آلبالو متشکر باشید!

بهبود خواب
یکی از بهترین خواص آلبالو این است که تولید ملاتونین در بدن شما را افزایش می‌دهد که در واقع همان ماده شیمیایی است که حس خواب‌آلودگی را افزایش می‌دهد. اگر شما یک لیوان آب آلبالو را قبل از خوابیدن بنوشید درمی‌یابید که خیلی سریع‌تر به خواب می‌روید. تحقیقات ثابت کرده است که آب آلبالو به بهتر خوابیدن کمک زیادی می‌کند. پس نوشیدن آن درمان خوبی است اگر قادر به خوابیدن نیستید و یا نگران بی‌خوابی هستید.

مضرات آلبالو چیست؟!

بیماران کلیوی با احتیاط آلبالو بخورند . افرادی که از بیماری کلیوی رنج می‌برند و باید از یک رژیم غذایی کم‌پتاسیم پیروی کنند، توصیه می‌شود در مصرف میوه‌هایی مانند آلبالو جانب احتیاط را رعایت کنند و از زیاده‌روی در خوردن این میوه بپرهیزند.

کسانی که ورم روده دارند چون آلبالو ترش است و سلولز دارد دیر هضم می‌شود. کسانی که از معده یا روده‌ها علیل هستند می‌توانند آلبالوی پخته را به صورت کمپوت یا مربا مصرف کنند، البته در این موارد آلبالو چون پخته می‌شود، قسمتی از مواد حیاتی خصوصا ویتامین‌های خود را از دست می‌دهد ولی به آسانی هضم می‌شود.

با وجود این بعضی از کسانی که از جهت معده و یا روده‌ها علیل هستند، می‌توانند هضم آلبالو را تحمل کنند به شرطی که صبح ناشتا به مقدار کم آن هم کاملا رسیده باشد، مصرف کنند. اشخاصی که چاق هستند نباید آلبالو را به عنوان دسر یا غذای اضافی علاوه بر غذاهای مخصوص رژیم خود مصرف کنند ولی به عنوان یک غذای اصلی می‌توانند آلبالو مصرف نمایند زیرا آلبالو دارای کالری کمی است و شیپور اشتهای کاذب را خفه می‌کند!

برچسب ها: , , ,

Back to top