مامای همراه شما / پرگ

خرما یک میان وعده ی سالم در دوران بارداری

خرما یک میان وعده ی سالم در دوران بارداری

مصرف خرما به عنوان یک ماده ی غذایی مغذی در «دوران بارداری» توصیه شده است. خرما به علت خاصیتی که دارد می تواند تاثیرات مثبتی در «دوران بارداری» ایجاد کند که در ادامه به این تاثیرات اشاره کرده ایم. همچنین مصرف خرما در اواخر «بارداری» نیز توصیه شده است.

خرما یکی از مغذی‌ترین میوه هاست. این ماده غذایی از خواص زیادی برخوردار است و نانِ صحرا نامیده می‌شود. امروزه استفاده از خرما جهانی شده است. جالب اینکه استفاده از خرما در بارداری نتایج رضایت بخشی را در پی داشته است.

خرما خوردن در بارداری

براساس مطالعات انجام یافته، زنانی که در چهار هفته آخر بارداری خود روزانه ۶ عدد خرما بخورند:

کیسه آب سالمی را تا لحظه ورود به بیمارستان خواهند داشت.

فاز اول زایمان (زمان شروع دردهای زایمانی تا بازشدن کامل دهانه ی رحم) کوتاه­‌تری خواهند داشت.

به روش­‌های کمکی برای القاء یا تسریع زایمان از قبیل پیتوسین نیاز نخواهند داشت.

زایمان خود به خود به سراغ آن­ها خواهد آمد.

بنابراین زنان باردار نباید خوردن خرما را فراموش کنند.

چرا خوردن خرما در دوران بارداری انجام زایمان را برای برای مادران راحت‌­تر می­‌کند؟

محققان دریافته‌­اند که خرما یک اثر اکسی توسین مانندی بر روی بدن دارد که منجر به افزایش حساسیت رحم شده و به تحریک انقباضات رحمی کمک می­‌کند. همچنین خونریزی پس از زایمان را کاهش داده و مزایای تغذیه­‌ای فراوانی نیز برای مادران دارد.

مصرف خرما در اواخر بارداری تاثیرات مثبتی بر انجام زایمان داشته و هیچ اثر سوءی بر مادر و کودک ندارد.خرما حاوی اسیدهای چرب اشباع و غیر اشباع مانند اسیدهای اولئیک، لینولئیک، لینولنیک است که در ذخیره و تامین انرژی و ساخت پروستاگلاندین ها نقش دارند. علاوه براین، سروتونین، تانن و کلسیم موجود در خرما به انقباض عضلات نرم رحم کمک می‌­کنند. خرما اثرات ملین نیز دارد که باعث تحریک انقباضات رحمی می­‌شود.

خوردن خرما در اواخر بارداری

زنان باردار باید چهار هفته قبل از تاریخ زایمان تخمینی، خرما مصرف کنند. به عبارت دیگر، زنان باردار از هفته ۳۶ بارداری باید هر روز ۶ عدد خرما مصرف کنند.

اگر بخواهید می­‌توانید زودتر هم خرما بخورید. در نظر داشته باشید که خرما قند زیادی دارد، بنابراین اگر از قند خون بالا و یا استرپ گروه b نگران هستید، در اوایل بارداری خرما مصرف نکنید. ولی با تمام این وجود از هفته ۳۶ بارداری هر روز ۶ عدد خرما بخورید.

برچسب ها: , ,

Back to top