مامای همراه شما / پرگ

از مواد شیمیایی دوری کنید

از مواد شیمیایی دوری کنید

دوری از مواد شیمیایی برای «مادران باردار» ضروری است. در این دوره باید تا می توانید از هر گونه مواد شیمیایی خطرآفرین دوری کنید. به خصوص که امروزه در زندگی با خیلی از این مواد در ارتباط هستیم. این مواد شیمیایی می تواند خیلی از چیزها را در برگیرد که در ادامه به توضیح آن ها پرداخته ایم.

ما هر روز با مواد و ترکیب های شیمیایی بسیاری در ارتباط هستیم. شاید این ترکیب ها خیلی روی سلامت افراد بالغ تاثیرگذار نباشند اما می توانند برای سلول های در حال رشد جنین مشکل آفرین شوند.

به همین دلیل است که معمولا توصیه می شود زنان باردار تا حد ممکن با ترکیبات شیمیایی در تماس نباشند و روزهایی که هوا آلوده است، پایشان را از منزل بیرون نگذارند. خانم های باردار اگر تماس خود را با این ۸ آلاینده به حداقل برسانند، هم به نفع خودشان است، هم به نفع جنین شان!

آب های آلوده به سرب و نیترات

اگر منزل شما قدیمی است ممکن است لوله کشی منزل تان آلوده به سرب باشد. سرب می تواند بر سیستم عصبی کودکان تاثیر منفی بگذارد و سبب بیش فعالی در آنها شود.

در برخی نقاط نیز میزان نیترات آب بالاست و می تواند سبب کندی رشد جنین شود. برای آنکه میزان خطر این آلاینده ها را به حداقل برسانید می توانید از فیلترهای آب که به آب لوله کشی وصل می شود استفاده کنید یا قبل از مصرف، آب را بجوشانید!

آفت کش ها

آفت کش ها همه جا هستند. روی پوست میوه ها و بین وسایل باغبانی و… بهتر است به جای استفاده از اسپری های سوسک کش و پشه کش و انواع سموم گیاهی از راه های طبیعی تر برای نابودی سوسک ها، پشه ها و آفات استفاده کنید و میوه و سبزیجات را قبل از مصرف به خوبی بشویید.به خاطر داشته باشید که در این دوره از زندگی تان باید تا می توانید میوه و سبزیجات تازه مصرف کنید.

برخی دستگاه های برقی

تلویزیون، سینمای خانوادگی، کامپیوتر و … دستگاه های برم دار هستند؛ یعنی حاوی ترکیبات سردکننده اند. وقتی یک دستگاه الکتریکی کار می کند، گرم شده و این ترکیبات خنک کننده وارد هوا می شود.

برخی بررسی ها نشان داده است این ترکیبات می تواند سبب بروز مشکلات رفتاری و یادگیری در کودکانی شود که در رحم مادر با این نوع آلاینده ها تماس پیدا کرده اند.

بویی که معمولا دستگاه های الکتریکی می دهند به دلیل وجود این ترکیبات است. بهترین کار برای دور ماندن از این ترکیبات خاموش کردن وسایل برقی غیرضروری و از پریز کشیدن آنهاست.

امواج الکترومغناطیسی

امواج الکترومغناطیسی که از تلفن همراه، اینترنت بی سیم و… ساطع می شوند گر چه آلاینده شیمیایی نیستند اما تحقیقات بی شماری نشان داده که می توانند بر سلول های زنده تاثیرگذارند. ترجیحا بهتر است خانم های باردار کمی محتاط تر باشند و حداقل از تلفن همراه تا حد ممکن کمتر استفاده کنند یا آن را نزدیک شکم خود نیاورند.

برچسب ها: ,

Back to top