مامای همراه شما / پرگ

رانندگی در دوران بارداری

رانندگی در دوران بارداری

رانندگی از جمله اموری است که خیلی ها در زندگی روزانه بارها و بارها آن را انجام می دهند. در «دوران بارداری» اما این کار باید با احتیاط بسیار بیشتری نسبت به قبل انجام شود. در این مقاله درباره ی این امر بیشتر صحبت کرده ایم.

احتیاط های رانندگی در دوران بارداری , فرزند شما به طور کلی در فضای داخل شکمتان جای امن و مطمئنی دارد، اما رانندگی کردن می‌تواند خطراتی به همراه داشته باشد، چرا که ممکن است برخی مشکلات جدی مثل تصادف ایجاد شود.اغلب خانم‌های باردار نمی‌دانند که آیا می‌توانند در این دوران رانندگی کنند یا نه؟ اینکه نگران این موضوع باشید، کاملا طبیعی است بیشترین زمان از دوران بارداری هیچ منافاتی با رانندگی کردن ندارد مگر در شرایط و زمان‌های خاص ولی در دوره‌ای از بارداری بهتر است که رانندگی نکنید.این روزها، زن‌ها در سرتاسر جهان نسبت به گذشته مستقل‌تر شده‌اند.سرکار می‌روند، رانندگی می‌کنند، سفر می‌کنند و…

بنابراین دوران بارداری نیز نمی‌توانند نُه ماه محدود شوند و در خانه بمانند.رانندگی کردن و سفر رفتن در طی این دوران می‌تواند لذت‌بخش هم باشد به شرط آنکه به نکات ایمنی در این رابطه اهمیت داده شود.چرا باید در دوران بارداری در مورد مسافرت رفتن و رانندگی کردن، بیشتر دقت کرد؟ در طول دوران بارداری، شکم مادر مرتب در حال بزرگ شدن است.احتیاط های رانندگی در دوران بارداری هورمون‌هایی که در این دوران ترشح می‌شوند، بیشتر از قبل در بدن پخش می‌شوند لذا شرایطی را در بدن مادر فراهم می‌سازند که احتمال خطر تصادف را در او بالا می‌برند.این خطرات در سه ماه دوم بارداری افزایش می‌یابد.خستگی،‌ کم‌خوابی و حالت تهوع و ترشح بیشتر هورمون استرس همگی از عواملی هستند که دست به دست هم می‌دهند و باعث بالا رفتن خطرات تصادف جاده‌ای می‌شوند.بنابراین نباید رانندگی کرد؟ البته که نه شما می‌توانید رانندگی کنید اما با دقت و امنیت بیشتر استانداردها را رعایت کنید و نکات ایمنی را رعایت کنید.

برچسب ها: ,

Back to top