مامای همراه شما / پرگ

توجه به زیبایی در دوران بارداری

توجه به زیبایی در دوران بارداری

برای حفظ زیبایی در «دوران بارداری»،«مادر باردار» باید کارهایی انجام دهد که قبل از این دوران شاید انجام نمی داد. «مادر باردار» باید برای رسیدگی به خود نکاتی را رعایت کند که ما در این مقاله گنجانده ایم. این نکات باعث حفظ اندام مناسب و ظاهری زیبا خواهند شد.

ترفندهای حفظ زیبایی در دوران بارداری

در دوران بارداری با افزایش وزن و تغییرات ظاهری حساسیت مادران بر روی زیبایی ظاهر بیشتر میشود . برای شما به عنوان یک مادر کاملا طبیعی است که در دوران بارداری به لحاظ چهره ای هم تغییراتی بکنید.دوران بارداری

ممکن است صورت تان ورم کند. ممکن است لک و پیسهای ناشی از بارداری روی پوست صورت ظاهر شود. جوشهای آکنه ای هم البته بعید نیست در پوستهای مستعد ظاهر شود و حسابی اعصابتان را به هم بریزد. با این وصف طبیعی است که سراغ مواد آرایشی بهداشتی می روید. به هر حال قصد دارید زیباییخود را حفظ کنید و البته این حق مسلم شماست اما طرف دیگر ماجرا باید به آن موجود کوچولویی هم که در بطن وجودتان پرورش می دهید، فکر کنید. سلامت او بیش از هر اتفاق دیگری در این دنیا برای شما اهمیت دارد. غیر از این است؟! پس بهتر است یک مادر مطلع باشید تا در دوران بارداری هر یک قدمی که بر می دارید کاملا آگاهانه باشد.

زیبایی در دوران بارداری

در حال حاضر بیش از هر زمان بدن شما نیاز به مواد مغذی برای غذا خوردن بخصوص صبحانه دارد. نوشیدن مقدار زیادی آب برای پر کردن مایع آمنیوتیک کودک و خوردن چندین وعده های غذایی کوچک در طول روز برای دفع بیماری صبحگاهی خانمهای حامله بسیار خوب است

انسان های پیرامون ما یک زن حامله را زیبا و موقر می دانند، پس شما هم باید اینگونه به خود بنگرید. در این چگونه برای پشت سر گذاشتن حاملگی زیبا و موقر راهنمایی هایی داریم.

۱-حال باید بیشتر از قبل مراقب خود باشید. از پوست و بدن خود مراقبت کنید. وقت بیشتری را روی موهای خود بگذارید. شاید مدل های جدید یا رنگ های جدید را بتوانید امتحان کنید.

وقت بیشتری نسبت به قبل، به آرایش خود اختصاص دهید. البته نباید میزان آرایش خیلی زیاد باشد.

۲-لباس زیر سفت و محکم به تن کنید، چرا که بسیار در سلامت اندام شما و نمایش شانه ها و قسمت پشت بدن تان اهمیت دارند.

۳-کفشی بخرید که راحت باشد و پاشنه نداشته باشد و یا تخت آن لیز نباشد. کفشی که طرح های خاص و منگوله های زیبا روی آن باشد، جلوه بیشتری دارد.

۴-ترمه های نرم، به شکل شال و یا ردا بپوشید. جنس مخمل بهتر است. رنگ های شاد بپوشید.

۵-هرچه می توانید از این دوران لذت ببرید، چرا که فقط ۹ ماه بیشتر دوام ندارد.

۶-خود را سرگرم کنید. زمان بیکاری و تنهایی، استراحت کنید و به موسیقی گوش دهید. اگر اطرافیان می خواهند لوس تان کنند، خب اجازه دهید این کار را انجام دهند.

۷-می توانید لباس های گشاد را خودتان ببافید یا بدهید برایتان ببافند. سعی کنید بلوز خودتان را که ترجیحا دکمه نداشته باشد، زیر لباس بپوشید. لباسی مناسب شماست که از جلو آزاد باشد و از پشت اندامتان را زیبا نشان دهد.

۸-پستی و بلندی های جدید در بدن خود را پنهان نکنید. به اندام جدید خود افتخار کنید.

نکات و هشدارهای دوران بارداری

اگر هنوز ترغیب به بارداری نشدید، بدانید که به دلیل هورمون های بارداری، در این دوران ناخن هایتان رشد بیشتر و موهایتان ریزش کمتری خواهند داشت. پوست تان به دلیل جریان بیشتر خون و هورمون ها در بدن، شفاف تر خواهد شد.

از ویتامین E ، لوسیون ها و یا ژل های مخصوص استفاده کنید. روی شکم خود بمالید تا از خارش و خشک شدن پوست جلوگیری شود. لباس تنگ نپوشید.

در این دوران، همسر و اطرافیان تان بیشتر به شما توجه خواهند کرد. به وزن و سلامتی خود توجه داشته باشید. ورزش در این دوران بسیار مهم است. اعتماد به نفس داشته باشید. اگر از کسی یا چیزی ناراحت شدید، به او مستقیما موضوع را اشاره کنید و دلیل آن را بیان کنید.

قبل از مصرف هر نوع لوسیون ، رنگ، کرم یا روغن، با دکتر خود مشورت کنید و از بی ضرر بودن مواد داخل آن، برای کودک، اطمینان حاصل کنید.

برچسب ها: ,

Back to top