مامای همراه شما / پرگ

رعایت نکاتی درباره ی سفر برای خانم های باردار

رعایت نکاتی درباره ی سفر برای خانم های باردار

سفرکردن یکی از مواردی است که برای خیلی از «مادران باردار» پیش می آید و باید بدانند که چطور سفر کنند که سلامتی شان در اولویت باشد. در این مقاله درباره ی نیاز های یک «مادر باردار» در یک سفرهوایی صحبت کرده ایم تا نگرانی های آن ها از سفرهای هوایی با رعایت این نکات کمتر شود.

بسیاری از متخصصان روانپزشکی معتقدند که سفر در دوران بارداری جزو ملزومات است. زیرا با اینکه مادران برای آمدن نوزادشان لحظه‌شماری می‌کنند اما می‌دانند که سفر رفتن با نوزاد، به مراتب سخت‌تر از سفر کردن در بارداری است. بنابراین بهتر است از آخرین فرصت‌های با همسر بودنشان استفاده کنند. سفر در بارداری می‌تواند سخت و به همان اندازه شیرین باشد. شاید در انتخاب لباس مشکل داشته باشید و یا گاهی اوقات به شدت احساس خستگی کنید اما به امتحان کردنش می‌ارزد.

برای سفرهای هوایی به چه وسیله‌هایی نیاز داریم؟

۱- چمدان چرخ‌دار و راحت: سعی کنید تا حد امکان چمدانتان را سنگین نکنید و سبک سفر کنید. همچنین چمدانی را انتخاب کنید که حمل آن راحت باشد.

۲- جوراب واریس: شاید شیک نباشند اما درعوض کارآمد هستند. به طور کلی شانس بروز واریس در دوران بارداری زیاد است و در پرواز بیشتر هم می‌شود. بنابراین پیش از رفتن به فرودگاه جوراب‌هایتان را بپوشید.

۳- بطری آب آشامیدنی: یکی مسائل مهمی که در سفر در دوران بارداری باید به آن توجه کنید، از دست ندادن آب بدن است. برخی از بطری‌ها نرم هستند و پس از تمام شدن آب داخل آن می‌توانید آن را رول کرده و در داخل کیفتان بگذارید.

۴- داروهای سوزش معده: از آنجایی که سوزش معده یکی از علایم بارداری است و می‌تواند در هواپیما و بر اثر تغییر فشار هوا تشدید شود، قرص‌های برطرف کننده سوزش معده را به همراه ببرید.

۵- دفترچه بیمه سفر: اگر تحت پوشش بیمه هستید، از اعتبار آن اطمینان حاصل کنید تا به مشکل برنخورید.

۶- نامه پزشک: اگر به هفته ۲۸ بارداری رسیده‌اید، باید نامه‌ای از پزشکتان داشته باشید مبنی بر بلامانع بودن سفر شما به وسیله هواپیما. با خط هوایی‌تان چک کنید که اگر قبل از هفته ۲۸۸ هم به این نامه نیاز است آن را تهیه کنید زیرا آن‌ها می‌توانند طبق قوانین اگر شما نامه تأییدیه سلامت بارداری نداشته باشید، سفر شما را لغو کنند بنابراین ارزشش را ندارد.

۷- بالشتک مسافرتی: حتی اگر بارداری‌تان با مشکل جدی روبه‌رو نباشد، شانس اینکه در طول سفر زودتر خسته شوید وجود دارد. سعی کنید از هر زمانی برای استراحت استفاده کنید زیرا باید انرژی‌تان را ذخیره کنید. به همین خاطر بهتر است در داخل هواپیما بالشتک مسافرتی به همراه خود داشته باشید.

برچسب ها: , ,

Back to top